۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۵۲۰۸۳
امام جمعه اهر:

دشمن به دنبال تحریف جریان عاشورا است

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه نباید اجازه داد تا عزاداریهای حضرت اباعبدالله دستخوش تحریف قرار گیرد، گفت: دشمن به دنبال تحریف جریان عاشورا و عزاداری است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی شهرستان اهر با بیان اینکه نباید اجازه داد تا عزاداریهای حضرت اباعبدالله دستخوش تحریف قرار گیرد، اظهار داشت: دشمن به دنبال تحریف جریان عاشورا و عزاداری است.

وی استفاده از منابع موثق در عزاداری‌ها و رعایت شئونات عزاداری‌ در ایام ماه محرم را یادآور شد و ابراز داشت: هیأتهای عزاداری لازم است با برنامه ریزی صحیح برای ساعات عزاداری از سلب آرامش مردم پرهیز کنند، نباید به گونه ای باشد که در ساعات پایانی شب صدای عزاداری سبب اذیت مردم شود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز نسل جوان مورد هجوم نبرد نرم دشمن قرار دارند و حضور در عزاداریها به نوعی مقابله با دشمن است، افزود: انتظار داریم هیأت امنای مساجد و هیأت‌های عزاداری با برنامه‌ریزی مناسب زمینه را برای حضور حداکثری مردم به ویژه جوانان در محافل مذهبی و مساجد فراهم کنند.

وی با تأکید بر عزاداری های سنتی و پرهیز از عزاداری هایی که با اهل بیت (ع) شأنیتی ندارند، گفت: نباید با برخی عزاداری غیراصولی و افراط و تفریط، موجبات سوء استفاده دشمنان را فراهم کنیم و تلاش کنیم عزاداریها در شأن و منزلت حضرت سیدالشهدا(ع) باشد و موجب خشنودی امام حسین(ع) باشد.

امام جمعه اهر در بخش دیگر از سخنان خود به نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و فلسفه قیام امام حسین(ع) را نماز و امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و به دسته‌جات حسینی توصیه کرد: وقت نماز در مساجد حضور پیدا کنند و به ویژه به برگزاری نماز ظهر عاشورا اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه این دهه یک فرصت مغتنم برای ارتباط با حضرت اباعبدالله(ع) است، گفت: همه باید با حضور در عزاداریهای حضرت اباعبدالله از این فرصت بهره مند شویم و در حقیقت هیأتهای مذهبی زمینه حضور حداکثری را برای همه مردم و به ویژه جوانان فراهم کنند./۸۵۴/203/ب2

ارسال نظرات