۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۴۷۹۲۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

فاجعه منا نشان دهنده بی لیاقتی آل سعود در مدیریت حج است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه فاجعه منا نشانه بی لیاقتی آل سعود در مدیریت حج است، گفت: در این راستا باید گروهی از مسلمانان جهان اسلام تعیین و تشکیل شود تا ابعاد حقوقی و فقهی مناسک حج را بررسی کنند.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید رضا رحیمیان از شهدای لرستانی در فاجعه منا، گفت: فاجعه منا نتیجه بی تدبیری، بی لیاقتی و ناتوانی آل سعود در مدیریت حج و حرمین شرفین را ثابت کرد.

وی با اشاره به بسته شدن راه ها بر روی حجاج از سوی مأموران آل سعود، عنوان کرد: این اقدام مأموران موجب قطع شدن نفس حجاج شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان نرساندن آب به حجاج در فاجعه منا را از دیگر اقدامات مأموران آل سعود عنوان کرد که در مرگ حجاج نقش داشت.

وی با بیان اینکه شهدای فاجعه منا از جایگاه والایی برخوردارند، اظهار داشت: شهدای منا همچون امام حسین(ع) با لب تشنه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه هر کس با لباس احرام در حرم امن الهی بمیرد مورد مغفرت خدا قرار می گیرد، بیان کرد: خانواده معظم فاجعه منا باید به شهدای خود افتخار کنند.

وی با یادآوری به هلاکت صدام، سرگونی مبارک و نابوی دیگر فرعونها در طول تاریخ گفت: خون شهدای منا اثر خود را خواهد گذاشت و آل سعود نیز نابود می شود.

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به کارشکنی آل سعود که مانع حضور زائران یمنی، سوری، بحرینی و 100 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی شده است، خاطرنشان کرد: آل سعود متعصب، متحجر و مشرک است و به سزای عمل خود می رسد.

وی تصریح کرد: برای بررسی ابعاد حقوقی و فقهی مناسک حج باید گروهی محقق و منصف از سوی جهان اسلام باید تعیین شود./9459/202/ب2

ارسال نظرات