۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۴۴۵۷۰۱
امام جمعه نور:

فرهنگ اشرافی گری، مسؤولان را از ‌آرمانهای انقلاب دور می کند

امام جمعه نور با بیان این که اشرافی گری مسؤولان و مدیران جامعه دینی را از آرمان های انقلاب و نظام دور خواهد کرد، گفت: تقویت تفکر انقلابی در جامعه مانع رسوخ اشرافی گری در بدنه دولت و مسؤولان کشور خواهد شد.
امام جمعه نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید مهدی امیری، امام جمعه نور عصر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان به مناسبت هفته دولت، به ساده زیستی شهید رجایی اشاره کرد و اظهارداشت: رجایی مسؤولیت را فرصتی برای جمع آوری ذخائر دنیوی و ترفیع موقیت خود نمی دانست او مسؤولیت را فرصتی برای خدمت می دانست و هیچ گاه به دنبال مسؤولیت نرفت بلکه این مسؤولیت بود که به سراغ او می رفت.

وی، ولایت مداری را دیگر ویژگی برجسته شهید رجایی برشمرد و خاطرنشان کرد: او به معنای حقیقی کلمه ذوب در ولایت بود و در مقابل ولی فقیه برای نظر خود ارزشی قائل نبود.

استاد حوزه علمیه مازندران، ساده زیستی، مردمی و مکتبی بودن و ولایت مداری را از ویژگیهای بارز شهیدان رجایی و باهنر برشمرد با بیان این که حادثه شهادت شهیدان رجایی و باهنر اگر در هر کشوری رخ می داد آن نظام از بین می رفت گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن ولی فقیه به عنوان عمود خیمه اسلام توانست با وجود بزرگی این حادثه به مسیر خود ادامه داد. 

امام جمعه نور با بیان این که امروز بر سرسفره ای نشسته ایم که شهدای بسیاری برای آن جان خود را تقدیم کرده اند، یادآور شد: دولتمردان باید بدانند که مسؤولیت اداره کشوری را برعهده دارند که برای تک تک جایگاه های آن چند شهید تقدیم شده است. 

وی هفته دولت را فرصتی برای مرور اقدامات دولت در یک سال گذشته دانست و گفت: دولتمردان باید در این هفته به مطالبات مردم و دغدغه های آن توجه کنند و مردم نیز توجه بیشتری به دستاوردها و خدمات نظام داشته باشند.

امام جمعه نور، تقدیر از خدمات دولتمردان و نگاه نقادانه به کاستی ها را ضروری دانست و تأکید کرد: دولتها در هر مقطع و دوره ای باید ضرورت های آن دوره توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام امیری اقتصاد مقاومتی را یکی از مسائل مهم و ضروری در شرایط فعلی کشور دانست و گفت: دولت باید به این ضرورت توجه داشته باشد و گرنه کشور از نظر اقتصادی دچار آسیب می شود.

وی حرکت انقلابی و جهادی را یکی از ضرورتهای مهم در جامعه عنوان و تصریح کرد: دولتمردان در این عرصه باید توجه بیشتری به امور جهادی و انقلابی در کارها داشته باشند.

حجت الاسلام امیری راه حل عبور از بحرانها و مشکلات کشور را تکیه بر توان داخلی دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی 38 سال بر توان و قدرت جوانان خود اتکا کرده است و کسانی که فکر می کنند کشور با مذاکره به جای می رسد،سخت در اشتباه هستند.

امام جمعه نور با بیان این که رمز موفقیت شهیدان رجایی و باهنر، ولایتمداری، اخلاص و استکبارستیزی بود، ادامه داد:  خون این شهدا سبب ثبات و پایداری انقلاب اسلامی ایران شد و نظام را در برابر توطئه های دشمنان بیمه کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رجایی و باهنر رمز موفقیتشان ساده زیستی و خدمت بی منت به مردم بود، گفت: اخلاص و دین مداری این شهیدان والامقام باید سرلوحه فعالیت همه مسؤولان باشد. 

حجت الاسلام امیری برجسته بودن این دو شهید را در الگوی رفتاری و دینداری دلیل قرار گرفتن هدف کور دشمنان و منافقین برشمرد و اظهار داشت: این دو شهید قربانی جریان ها و نگاه های کوردلان شدند و جان خود را برای انقلاب و اسلام فدا کردند.

وی با بیان این که تواضع و خدمت به بندگان خدا رمز ماندگاری است، افزود: هر گونه خدمت به دور از ریا و رفاه طلبی و همراه با تواضع و رضای خدا، اجر دنیوی و سعادت اخروی را به همراه دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: شهیدان رجایی و باهنر کار را برای دولتهای پس از خود بسیار سخت کردند، زیرا به ساده‌زیستی، زهد، ایمان و تقوی معروف شدند و دولتهای پس از آن باید از آنان الگو بگیرند و در مسیر حق، عدالت و ساده‌زیستی حرکت کنند.

حجت الاسلام امیری پرهیز از تجمل‌گرایی را خصیصه مهم دولت شهیدان رجایی و باهنر عنوان و تصریح کرد: دولت نظام جمهوری اسلامی نباید تجمل‌گرا باشد در حالی که مردم از نظر معیشت در مضیقه هستند.

وی با بیان این که مسؤولان به جای وعده و شعارهای بی پشتوانه به دنبال خدمت به مردم باشند، افزود: مردم نظام را اسلامی و دینی می‌دانند و انتظار برخورد دینی دارند اما برخی چهره دین را لکه‌دار کرده و به نام دین ریشه دین را از بین می‌برند.

امام جمعه نور به اهمیت مسأله نفوذ و تأکید مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: نفوذ دشمنان در بدنه نظام اسلامی ما می‌تواند به شکلهای مختلف فرهنگی و اقتصادی باشد ازاین‌رو مسؤولان به‌ویژه در سطح کلان باید مراقب این هربه دشمنان باشند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره عهدشکنی آمریکا و عمل نکردن این کشور به وعده‌هایش در برجام، اظهار داشت: مقام معظم رهبری از  گذشته نیز می‌فرمودند که آمریکا عهدشکنی کرده و اعتمادی به آنها نیست و این هشدار رهبری را در عملکرد آمریکایی در موضوع برجام دیدیم.

امام جمعه نور با بیان این که برجام آن طور که دولت تأکید می کند نتیجه مثبتی برای کشور نداشته است، خاطرنشان کرد: با بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب عهدشکنی آمریکا عملاً ثابت شد و مسؤولان دیگر نباید به نتایج برجام امیدوار باشند.

حجت الاسلام امیری تجمل گرایی و اشرافی گری را سم مهلکی برای مسؤولان دانست و تصریح کرد: مسؤولان در نظام دینی باید سیره عملی امام راحل و مقام معظم رهبری را مورد نظر قرار دهند.

وی با بیان این که اشرافی گری مسؤولان و مدیران جامعه دینی را از آرمانهای انقلاب و نظام دور خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تقویت تفکر انقلابی در جامعه مانع رسوخ اشرافی گری در بدنه دولت و مسؤولان کشور خواهد شد./202/950/ب1

ارسال نظرات