۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۴۵۲۵۲
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

پویایی از ویژیگیهای مهم حوزه است

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که خاصیت حوزه پویایی آن است، گفت: گفتمان حاکم بر فرهنگ حوزه است و استاد حلال مشکلات است و اظهار نظرهای علمی محصلان و طلاب نیز موجب پیشرفت حوزه می‌شود.
حجت الاسلام رضا کاظم لو

حجت الاسلام رضا کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در گفتوگوبا خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به تا ثیرگذاری حوزههای علمیه در کنار مراکز فرهنگی دیگر گفت: امسال با ایجاد تحول مسائل فرهنگی در حوزه درصدد فعال کردن بخشی با عنوان تقویت بنیه و تحکیم روابط خانواده هستیم.

وی خاطر نشان کرد: شعارسال تحصیلی جدید در حوزه علمیه خواهران تحکیم بنیاد خانواده و پوشش در جامعه اسلامی است، امید است با فعالیت بیشتر اساتید حوزه و فرهنگیان نسبت به سالهای گذشته، تاثیرات بیشتری در بنیاد خانواده داشته باشد.

حجت الاسلام کاظم لو در ادامه با اشاره به این که خاصیت حوزه پویایی آن است، افزود: گفتمان حاکم بر فرهنگ حوزه است و استاد حلال مشکلات است و اظهار نظرهای علمی محصلان و طلاب نیز موجب پیشرفت حوزه میشود.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین تصریح کرد: حوزههای علمیه در فضای مجازی حرفی برای گفتن دارد و تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد در دورههای مجازی انجام میشود و همچنین محصلان این حوزه در وبلاگ نویسی مطرح هستند و گروه های علمی مختلف در این فضا به خوبی فعالیت میکنند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی در حوزه، فضای امن و حساب شدهای دارد ابراز کرد: همه حوزویان در کوثرنت میتوانند از فعالیتبخشهای مختلف محصلان و گروههای علمی استفاده کنند.

این کارشناس دینی با اشاره به اهداف حوزه علمیه بیان کرد: نخستین هدف تربیت محصلان و خانواده آنها است و هدف بعدی تربیت مدرس برای حوزه است که  پس از اتمام  تحصیل، در امر ترویج و تبلیغ ارزشهای اسلامی در آموزش و پرورش، صدا وسیما، مساجد و اماکن مذهبی فعالیت کنند.

وی در پایان گفت: در تاثیرگذاری طلاب در امر ترویج و تبلیغ شکی نیست اما انتظار بیشتراز این است و از تمام علما به ویژه ائمه جمعه شهرستانها میخواهیم در راستای گسترش برنامههای علمی و فرهنگی حوزهها پیش قدم باشند تا طلاب و محصلان نسبت به گذشته مفیدتر عمل کنند./302/955/ب1

ارسال نظرات