۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۴۴۵۲۱۳

آخرین دیدارهای تولیت آستان قدس رضوی در مشهد

دیدار تولیت آستان قدس رضوی با دانشجویان و فعالان شیعه فرانسوی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسؤولان بسیج سراسر کشور و بازدید از نمایشگاه مهر درخشان از جمله برنامه های اخیر تولیت آستان قدس رضوی است.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستار استفاده از تجربیات و ظرفیتهای این سازمان، برای خدمات رسانی بیشتر به گردشگران داخلی و خارجی مشهد مقدس شد.

وی افزود: یکی از مهمترین ابزارها برای صدور ارزش‌های انقلاب، حضور گردشگران خارجی در ایران و دیدن پیشرفتها و واقعیتهای موجود کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان بر اینکه آستان قدس رضوی در حال توسعه موزه‌های مربوط به این آستان مقدس است خواهان همکاری سازمان میراث فرهنگی برای توسعه موزه‌ها و حرفه‌ای کردن و تخصصی کردن آنها و استفاده از ظرفیت و توان کارشناسی موجود در این زمینه شد.

 دانشجویان و فعالان شیعه فرانسوی

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار دانشجویان و فعالان شیعه اظهار کرد: امروز نظام سلطه از هیچ تلاشی برای انحراف اذهان عمومی،‌ محدود کردن افکار، جلوگیری از آزادی اندیشه و عبودیت خداوند فروگذار نیست.

وی ایران اسلامی را پرچمدار حفظ کرامت انسانی در جهان خواند و تأکید کرد: آنچه که امروز مورد اختلاف ایران اسلامی با مستکبران بوده، صیانت از کرامت انسانهاست، کرامت همان موضوعی است که استکبار سالهاست در فلسطین، سوریه، یمن و عراق آن را پایمال می‌کند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری از مقوله زیارت با عنوان زمینه‌ای مهم در مصون‌سازی جوانان نام برد و اضافه کرد: زیارت یکی از مهمترین‌ زمینه‌های مصون سازی جوامع به وی‍ژه نسل جوان در برابر تهاجمات فرهنگی و‌ شبهات اعتقادی بوده و همین موضوع سبب هجمه‌های مختلف بر علیه موضوع زیارت شده است.

مسؤولان بسیج دانشجویی کشور

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جمع مسؤولان بسیج دانشجویی سراسر کشور، گفت: حمایت از ولایت فقیه رمز مصون سازی کشور و مهمترین راهبرد پیش روی ماست.

وی با بیان اینکه اولین شاخصه مکتب سیاسی امام راحل عبودیت، بندگی و دلدادگی به پروردگار متعال بوده است، عنوان کرد: زیر بنای اندیشه و تفکر امام خمینی(ره) و دیدگاه های کلامی، فلسفی، حقوقی، حکومتی و سیره شخصی ایشان را در قالب یک جمله بیان کنیم، همان کلامی است که خودشان فرمودند: «عالم محضر خداست».

تولیت آستان قدس رضوی «مردم باوری در پرتو خداباوری»، «سیاست توام با دیانت»، «رعایت عدالت اجتماعی» را از دیگر شاخصه مکتب سیاسی امام راحل(ره) معرفی کرد و افزود: امروز بسیاری در عالم از مردم و حقوق بشر دم می‌زنند، اما توجه و باور امام به مردم یک امر تشریفاتی و تزئینی نبودبلکه اعتقادی قلبی بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: مغرب زمین بیش از 300 سال است که با خدا و مذهب مبارزه می‌کند و نتیجه این سیاست جنگ‌های اول و دوم جهانی، 70 سال خونریزی و جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین، اشاعه تسلیحات هسته‌ای و رنجی است که امروز بشریت می‌برد.

وی با بیان اینکه شعار «نه غزه و نه لبنان» شعار انقلاب اسلامی و خط امام(ره) نیست، اضافه کرد: توجه به فلسطین، غزه و لبنان یکی از بنیادی ترین اعتقادات امام خمینی(ره) بود، امام خمینی(ره) معتقد بودند که بیشتر دولتها دست نشانده استکبارند؛ از این روی با ملتها سخن می‌گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مصون‌ساز بودن زیارت را ترجمه ساده حدیث «سلسله الذهب» معرفی و عنوان کرد: امروز انحرافات اخلاقی و شبهات اعتقادی سهمگینتر از امواج طوفان نوح انسان معاصر را فرا گرفته و در این شرایط تنها راه نجات و عاقبت بخیری بشر، پناه جستن به قلعه مستحکم ولایت و کسب کرامت از ائمه اطهار است.

بازدید از نمایشگاه «مهر درخشان»

تولیت آستان قدس رضوی از نمایشگاه «مهر درخشان» که شامل بخشهای اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب، محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نوشت افزار ایرانی اسلامی است، بازدید کرد.

وی تولید ملی را زیربنای اقتصاد مقاومتی خواند و تصریح کرد: تمام دولتمردان به حکم الهی، قانونی و اخلاقی موظف به مبارزه مستمر با قاچاق کالا هستند، زیرا تولید ملی بدون جلوگیری از قاچاق کالا امکان‌پذیر نیست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: در تمامی نمایشگاه‌ها و سمت گیری‌های اقتصادی دولت باید همواره توجه به تولید ملی مد نظر و در اولویت باشد. تولیدکننده ایرانی می‌تواند محصولاتی با کیفیت مشابه خارجی یا حتی بسیار بهتر از آن تولید کند و لازم است مردم نیز نسبت به خرید محصولات داخلی حساس باشند.

وی با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان باید با تولید محصولات باکیفیت در توسعه و رونق اقتصاد کشور گام بردارند، بیان کرد: دستگاه‌های مسؤول مانند سازمان ملی استاندارد وظیفه دارند در بخش‌هایی که تولید ملی از مرغوبیت لازم برخوردار نیست، ورود یافته و تولیدکنندگان را موظف به تولید کالایی با کیفیت بالا کنند، تا مردم دیگر رغبتی برای خرید کالاهای خارجی نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور همت و نگاه کلان را می‌طلبد، هنگامی که ایران اسلامی می‌تواند در بسیاری از حوزه‌ها خودکفا باشد، این مناسب نیست که به بازاری برای عرضه محصولات خارجی تبدیل شود./303/1308/ب1

ارسال نظرات