۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۴۳۸۸۹
کارشناس آموزش حوزه علمیه همدان عنوان کرد؛

صبر بر مشکلات بزرگترین درس امام رضا برای جامعه اسلامی

حجت الاسلام حسینی بیشتر مشکلات اجتماعی را نتیجه نداشتن صبر در جامعه دانست و گفت: باید فرهنگ صبر که برگرفته از قرآن و اهل بیت(ع) است در جامعه نهادینه شود تا مشکلات کشور و جامعه کاهش یابد.
نشانه های مؤمن در کلام امام رضا

حجت الاسلام سید محمد تقی حسینی، استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به جایگاه امام رضا(ع) در تاریخ تشیع و ایران، اظهار داشت: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان نقطه عطف تاریخ این سرزمین است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در روایتی می فرماید که صبر در سختی ها و گرفتاری ها از سنت های اهل بیت(ع) است و لازم است همه به این مهم مزین شوند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به ترویج طلاق و مشکلات خانوادگی در کشور، تصریح کرد: نداشتن صبر و بردباری یکی از مشکلاتی است که در جامعه باید برای آن فکری اساسی کرد.

وی بیشتر مشکلات اجتماعی را نتیجه نداشتن صبر در جامعه دانست و گفت: باید فرهنگ صبر که برگرفته از قرآن و اهل بیت(ع) است در جامعه نهادینه شود تا مشکلات کشور و جامعه کاهش یابد.

استاد حوزه علمیه همدان با بیان این که پیامبر(ص) نیز برای ترویج و تبیین اسلام متحمل رنج های فراوانی شد، گفت: راز به سرانجام رساندن اسلام از سوی پیامبر(ص) صبر ایشان بود.

وی با اشاره به وضعیت مسلمانان در شعب ابی طالب و سختی هایی که متحمل شدند، افزود: راز بزرگی و ماندگاری اسلام مجهادت های پیامبر(ص) و صبر ایشان بر مشکلات است.

کارشناس آموزش حوزه علمیه همدان داشتن صبر را از سنت های به یادگار مانده از سیره رضوی در جامعه توصیف کرد و گفت: تمام بزرگان دین هم اگر به جایی رسیده اند به دلیل تداوم و اصرار بر صفت حسنه صبر است.

وی در پایان به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه و ضرورت آن اشاره کرد و گفت: یکی از امور مهمی که روحانیت باید بر روی آن توجه ویژه داشته باشد نهاینه کردن فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در جامعه است./979/303/ب2

ارسال نظرات