۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۴۲۹۰۸
حجت الاسلام ولدان مطرح کرد؛

حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین دانشگاه مذهبی جهان اسلام

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم از حوزه به عنوان بزرگترین دانشگاه مذهبی جهان اسلام نام برد و گفت: تقویت زیرساخت های شهر های معنوی باعث رشد معنویت و معارف اسلامی در جامعه می شود.
حجت الاسلام ولدان

حجت الاسلام محمدباقر ولدان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت علمی امام رضا(ع) اظهار داشت: حرکتی که امام رضا(ع) از مدینه تا طوس داشتند در واقع نرم افزار علوم دینی و اسلامی را بعد از دانشگاهی که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) راه اندازی کرده بودند و در زمان امام کاظم(ع) رو به افول می رفت دوباره زنده شد و امام رضا(ع) آذرخشی در آسمان تاریک علم و دانش آن روز به پا کردند.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم با بیان این که حرکت امام رضا(ع) به سمت طوس یک حرکت نمادین بود، افزود: امام رضا(ع) به عنوان عالم آل محمد(ص) مطرح بود و در مناظره ای که با جاثلیق مسیحی و بزرگان ادیان و مذاهب مختلف برگزار شد امام رضا(ع) بنیه علمی و منظومه اعتقادی شیعه بر مبنای منطق اصیل و عقلانیت را به تصویر کشیدند.

 

وی به جایگاه ویژه شهرهای مذهبی مانند مشهد، قم و شیراز در ایران اشاره کرد و ابراز داشت: در هر جامعه ای شهرهای مختلف نماد برخی آرمان ها هستند و در ایران مشهد به عنوان پایتخت معنوی و قم با توجه به روایات آخر الزمان به عنوان مرکز ثقل تشیع در مباحث اعتقادی، علمی و فقهی مطرح است و این دو شهر باید در زمینه تأمین محتوی و نشر ولایت فعالیت ویژه داشته باشند.

 

حجت الاسلام ولدان با اشاره به این که دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با گرامی داشت احمد ابن موسی در ششم ذی القعده ادامه و با ولادت امام رضا(ع) پایان می یابد، خاطرنشان کرد: ما هر چه این شهرهای سه گانه را به لحاظ زیرساخت ها تقویت کنیم در ارتقای سطح فکری، فرهنگی و اعتقادی مردم در مقیاس ملی و بین المللی کمک خواهد کرد.

 

وی اظهار داشت: امروز حوزه علمیه قم از دانشگاه های برتر مذهبی مانند الازهر چیزی کم ندارد و همچنین معنویتی که در حرم امام رضا(ع) وجود دارد کمتر از اماکن مذهبی و معنوی در سایر بلاد اسلامی نیست و هر چه زیر ساخت ها تقویت شود بسط و نشر معارف و معنویت هم بیشتر خواهد شد./843/ت302/ی

ارسال نظرات