۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۳۸۱۲۱
آیت‌الله سلیمانی:

روحیه اشرافی‌گری تهدیدی خطرناک برای نظام اسلامی است

امام جمعه زاهدان گفت: افشای موضوع حقوق‌های نجومی و نامتعارف برخی مدیران و روحیه اشرافی گری نشان داد که علاوه بر دشمنان خارجی، بعضی خطرات بزرگ داخلی هم هستند که نظام اسلامی ایران را تهدید می‌کنند.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه 25 تیرماه گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان مسؤولان را از خطر اشرافی‌گری و روحیه کاخ نشینی آگاه کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه تقوا دارای انواع مختلفی از جمله تقوای چشم، زبان، دست و تقوای اقتصادی است، افزود: بسیاری از دولت‌ها ادعای دست پاکی داشتند، اما آنطور که شایسته بوده است، نتوانستند از بیت‌المال صیانت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: مسأله دست بردن به بیت‌المال بسیار حائز اهمیت است و تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر درباره رسیدگی به پرونده کسانی که حقوق‌های نامتعارف می‌گیرند، نشان از اهمیت فراوان این موضوع دارد.

 

وی اظهار کرد: دریافت‌کنندگان حقوق‌های نامتعارف باید محاکمه شوند و آنچه از بیت‌المال غارت شده است، بازگشت داده شود، زیرا کوتاهی در برخورد با چنین جنایاتی، پیامدهای ناگواری برای نظام اسلامی به دنبال خواهد داشت.

 

آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: در نظام اسلامی، مسؤولان خدمتگزار بسیاری هستند که پاک، متدین و انقلابی هستند و دارای تقوای اقتصادی هستند، از این رو باید تلاش کرد چنین افرادی در رأس امور قرار بگیرند تا دستی به بیت‌المال تجاوز نکند.

 

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز بهزیستی، بیان کرد: بهزیستی نقش مهمی در سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته است؛ امیدواریم بخش‌های خصوصی هر چه بیشتر به این سازمان‌ها یاری برسانند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان، بیان کرد: این نهاد مبارک، یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی و همانند دژ مستحکمی برای حفاظت و صیانت از انقلاب اسلامی است./831/201/ب2

ارسال نظرات