۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۳۷۵۱۴
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره ارشاد اصفهان:

دومین دوره جایزه کتاب اصفهان برگزار می شود

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به برگزاری دومین دوره جایزه کتاب، گفت: جایزه کتاب اصفهان در سال های گذشته با عنوان تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب اصفهان برگزار می شد اما دوسال است که با عنوان جایزه کتاب اصفهان برگزار می شود.
حجت الاسلام امیر ارزانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام امیر ارزانی صبح امروز با اشاره به برگزاری دومین دوره جایزه کتاب، گفت: جایزه کتاب اصفهان در سال‌های گذشته با عنوان «تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب اصفهان» برگزار می‌شد اما دو سال است که با عنوان «جایزه کتاب اصفهان» برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: ارج گذاری به تلاش بی دریغ پدیدآورندگان کتاب در حوزه‌های مختلف، ارتقای سطح کیفی نشر استان، ایجاد انگیزه و رغبت برای مولفان و مترجمان و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی میان اقشار مختلف جامعه از جمله اهداف برگزاری بیست و سومین دوره جایزه کتاب اصفهان محسوب می‌شوند.

 

حجت الاسلام ارزانی درباره شرایط شرکت در این جایزه، گفت: نویسندگان علاقه‌مند برای شرکت در این جایزه در بخش‌های تالیف، ترجمه، کودک و نوجوان، تولید و بخش ویژه باید بومی استان اصفهان باشند یا این‌که محتوای کتاب‌هایشان مربوط به استان اصفهان باشد همچنین لازم است موضوع کتاب شرکت کنندگان در بخش ویژه درباره اصفهان به یکی از زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی باشد.

 

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ویژگی بیست و سومین دوره جایزه کتاب اصفهان، بیان کرد: اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سال‌های گذشته تمام کتاب‌هایی را که مجوز آنها را صادر می‌کرد، در چرخه ارزیابی جایزه کتاب اصفهان قرار می‌داد اما در سال جاری شرایطی را فراهم کرده است تا خودِ نویسندگان بر اساس علاقه، کتاب‌هایشان را برای ارزیابی به دبیرخانه ارسال کنند البته کتاب‌های درسی و کمک‌درسی شامل این جایزه نمی‌شوند.

 

حجت الاسلام ارزانی افزود: میزان تأثیر در رفع نیاز مخاطبان، تازگی و بداعت مطالب و ساختار ویژه اعم از فصل‌بندی و ترتیب فصول، گستره تحقیق و تحلیل، تأثیرگذاری بر گسترش مرزهای دانش، همدلی با ارزش‌های دینی، ملی و انسانی، شیوایی، رعایت قواعد دستوری، اصول ویرایش، صفحه‌آرایی، طراحی جلد، قطع، نوع کاغذ، چاپ و صحافی و ویژگی‌های خاص اعم از شهرت و اعتبار علمی ناشر یا نویسنده، شاخص‌های ارزیابی دومین دوره جایزه کتاب اصفهان را شامل می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: کتاب‌های بخش تألیف و ترجمه در رشته های دین و فلسفه، روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، اقتصاد، زبان و زبان شناسی، علوم خالص، علوم عملی، هنر و معماری، ادبیات، تاریخ و جغرافیا و کتاب های بخش کودک در موضوعات قصه و داستان کودکانه، شعر کودکانه و تصویرگری متن و طراحی جلد بررسی و تفکیک می شود.

 

حجت الاسلام ارزانی عنوان کرد: پدیدآورندگان، مترجمان، مصححان و ناشران تا ١٥ شهریور ماه ٩٥ مهلت دارند تا آثار خود را برای شرکت در جایزه کتاب اصفهان به دبیرخانه آن ارسال و می توانند برای طلاعات بیشتر به سایت Isfahan.farhang.gov.ir مراجعه کنند./102/939/ب1

ارسال نظرات