۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۳۷۰۶۸
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از فرصت نماز جمعه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: باید از فرصت نماز جمعه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بیشترین استفاده را ببریم و مردم را برای کمک به قشر آسیب‌پذیر جامعه بسیج کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در دیدار رئیس طرح، برنامه و امور استان‌های مرکز فرهنگی اجتماعی وزارت کشور و جمعی از مسؤولان استان قزوین، گفت: باید خطبه‌های نماز جمعه به گونه‌ای بیان شوند که حتما نسخه‌ای برای دردها و مشکلات مردم و نتایج آن در جامعه به صورت محسوس دیده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: باید از فرصت نماز جمعه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بیشترین استفاده را ببریم و مردم را برای کمک به قشر آسیب‌پذیر جامعه بسیج کنیم.

 

امام جمعه قزوین به مشکلات جدی اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه مشاهده می‌کنیم، ریشه در اقتصاد دارد و هر چه شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند معضلات اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهند کرد.

 

این کارشناس سیاسی بیان کرد: سیاه نمایی را شرعاً جایز نمی‌دانیم و به خاطر سوء استفاده تعدادی از مسؤولان، خدمات هزاران خادم زحمت‌کش را نادیده نمی‌گیریم اما اگر تعداد کمی هم از بیت‌المال سوء استفاده کنند، آن کم هم زیاد و نابخشودنی است.

 

اگر روح عفیفانه در جامعه ترویج شود بسیاری از مسائل اخلاقی ساماندهی می‌شود

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر روح عفیفانه را در جامعه ترویج کنیم، بسیاری از مسائل اخلاقی در حوزه‌های فردی و اجتماعی ساماندهی می‌شوند.

 

عفت تنها رعایت حجاب نیست

وی ادامه داد: عفت تنها رعایت حجاب نیست بلکه در همه مسائل این اصل مهم باید مورد توجه قرار گیرد و اگر این موضوع در جامعه تبیین شود مسائلی مانند حقوق‌های نجومی در جامعه رخ نخواهد داد.

 

این استاد حوزوی بیان کرد: درحالی که برخی از مسؤولان حقوق‌های ده‌ها میلیونی دریافت می‌کنند، برخی از مردم در فقر زندگی می‌کنند و حتی برای تهیه نان شب با مشکل مواجه هستند و این مشکلات در نتیجه به طلاق و سایر آسیب های اجتماعی منتهی می‌شود.

 

نماینده ولی ففیه در استان قزوین با توجه به اینکه از منظر قرآن عزتی از کافران به ما نخواهد رسید، تصریح کرد: «حبل الله» ریسمانی محکم است و اگر به ریسمان‌های دیگری که یک سر آن به ‌دست کفر و استکبار است تکیه کنیم، شکست خواهیم خورد.

 

وی در پایان گفت: باید تلاش کنیم با تکیه به توان و ظرفیت‌های داخلی مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و بدانیم که خدای متعال تأکید کرده که به کفار هیچ اعتمادی نیست و نباید به آن‌ها تکیه کنید.

 

در ابتدای این دیدار هم خانم احسانی، رئیس طرح و برنامه و امور استان‌های مرکز فرهنگی اجتماعی وزارت کشور بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، به‌ویژه طلاق، تأکید کرد: باید تلاش کنیم با همت و مشارکت همه مردم و مسؤولان به‌ویژه ائمه جمعه، آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم./202/853/ب1

ارسال نظرات