۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۳۳۹۷۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

۲ دبیرستان جدید علوم و معارف اسلامی صدرا در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت دو دبیرستان دخترانه و پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرا در مرکز استان، گفت: بر اساس برنامه دو دبیرستان صدرای پسرانه دیگر در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیران و مسؤولان دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرای خراسان شمالی که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه دبیرستان‌های صدرا زیر نظر نهاد تبلیغات اسلامی اداره می‌شوند، افزود: باید خروجی این دبیرستان‌ها کارشناسان خبره دین باشد.

 

وی اضافه کرد: اکنون در حوزه تحصیل و تدریس معارف دینی در سطح کشور بیش از 130 باب دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا با میانگین 150 دانش‌آموز در حال فعالیت هستند.

 

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: درحالی‌که تا چند سال گذشته شمار دانش‌آموزان محصل در رشته علوم و معارف اسلامی به نسبت سایر رشته‌ها بسیار ناچیز و در حد صفر بود اکنون نسبت به گذشته میزان دانش‌آموزان علوم و معارف اسلامی افزایش چشمگیری یافته است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در کشور و استان تقویت شوند تا دانش‌آموزان این مدارس به عنوان یک کارشناس مذهبی وارد جامعه شوند.

 

وی با اشاره به دایر بودن دو باب دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در بجنورد، مرکز خراسان شمالی، گفت: در نظر داریم دو باب دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی دیگر نیز در سایر شهرستان‌های استان راه‌اندازی کنیم.

 

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با تأکید بر اینکه باید در راستای تربیت دانش‌آموزان گام‌های مؤثری برداریم، به آسیب‌های موجود در دبیرستان‌ها اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا گلچین شده و غالباً از خانواده‌های مؤمن و مذهبی هستند به همین دلیل نیز این دبیرستان‌ها آسیب‌های به مراتب کمتری نسبت به سایر دبیرستان‌ها دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در سایر دبیرستان‌های ما آسیب‌هایی چون روابط دختر و پسر، موسیقی و رقص و غیره به وفور مشاهده می‌شود، ادامه داد: باید برای رفع این آسیب‌ها برنامه‌ریزی‌های اصولی شده و با کار کارشناسی‌ در این زمینه اقدام کرد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه رویه اسلامی دفع بدی به وسیله خوبی است، افزود: اگر در جامعه یک عمل ناپسند رواج دارد که باید از بین برود می‌بایست امر متضاد آن عمل در جامعه ترویج یابد.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر در جامعه بیکاری و فقر وجود دارد باید کار و اشتغال‌زایی در جامعه بیشتر شده و اگر در جامعه بی‌اخلاقی هست باید مکارم اخلاق در جامعه تقویت شود به همین دلیل برای رفع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های موجود در جامعه می‌بایست هنجارها و رفتارهای اخلاقی مقابل آن تقویت شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، با فعالیت‌های این نهاد اشاره کرد و گفت: نشر کتاب با نگاه دینی و ادبی یکی از خدمات سازمان تبلیغات اسلامی است به‌گونه‌ای که امروز بزرگ‌ترین چاپخانه کشور در اختیار این سازمان بوده و همه‌ساله کتاب‌های مذهبی زیادی چاپ و توزیع می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای نقش مخربی در جامعه و خانواده داشته و این نهادها را از ارزش‌های اسلامی تهی می‌کنند، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به این موضوع نیز ورود کرده و در این وادی گام‌های مؤثری برداشته که اثرات آن در آینده‌ای نزدیک ملموس خواهد بود./9314/202/ب3

ارسال نظرات