۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۴۲۹۸۳۲
هم‌زمان با ماه رمضان؛

طرح ضیافت الهی در ۲۹ امامزاده خراسان شمالی اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی با حضور روحانیان مبلغ در 29 امامزاده شاخص شهرستان‌های مختلف این استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سهرابی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: از ابتدای ماه رمضان مصادف با هجدهم خرداد، طرح ضیافت الهی در 29 امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در این طرح برنامه‌هایی از قبیل برپایی نماز جماعت، دعا و مناجات، دایر کردن خیمه‌های معرفت، اجرای ‏برنامه‌های قرآنی، پاسخ‌گویی به احکام و شبهات، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور ‏قاریان برتر استانی، کشوری و نیز قاریانی از کشور مصر، جزء خوانی قرآن کریم و غیره با هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ در امامزاده‌ها اجرا خواهد شد.

 

 عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه طرح ضیافت الهی در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب‌های فرهنگی برگزار می‌شود، گفت: هدف از اجرای طرح ضیافت الهی ارتقای اعتقادات و باورهای مردم به ویژه نسل جوان، بهره‌گیری از ظرفیت امامزاده‌ها در ایام ماه مبارک رمضان و ایجاد فضای معنوی در این اماکن متبرکه است.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اعزام 27 روحانی مبلغ از حوزه‌های علمیه قم به امام زدگان استان برای برپایی طرح ضیافت الهی، خاطرنشان کرد: افزون بر این شماری از روحانیان بومی خراسان شمالی نیز در اجرای طرح مزبور مشارکت دارند.

 

به گفته وی در قالب این طرح مراسم ویژه شب‌های قدر نیز به مدت سه شب با حضور روحانیان و مداحان برتر ‏استانی و کشوری، برپایی سفره‌های افطار و اطعام دهی به ایتام در حرم مطهر امامزاده‌های شاخص استان برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در طرح ضیافت الهی محافل انس با قرآن نیز با استفاده از ظرفیت قاریان مصری در ایام ماه مبارک رمضان در امامزادگان شاخص استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی اظهار کرد: در قالب اجرای طرح ضیافت الهی در امامزاده‌های خراسان شمالی هم‌زمان با ماه مبارک رمضان افزون بر اهداف عبادی، موضوعات دیگری ازجمله اجرای نیات خیر واقفان و تبلیغ و ترویج وقف‌های نوین و متناسب با نیازهای روز ‏جامعه و وقف‌های مشارکتی در دستور کار متولیان و روحانیان مبلغ اعزامی قرار دارد.

 

وی افزود: حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع)، امامزاده یحیی (ع) روستای نوده چناران و امامزاده روستای طراقی ترک در شهرستان بجنورد، امامزاده حمزه رضا (ع) شهرستان شیروان، امامزاده جعفر (ع) سیاهدشت فاروج، حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع) انصار در شهرستان مانه و سملقان، امامزاده جعفر (ع) اسفراین، حرم مطهر امامزاده فخرالدین (ع) ایور در گرمه و غیره برخی از امامزاده‌های میزبان طرح ضیافت الهی در استان خراسان شمالی هم‌زمان با ماه مبارک رمضان هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: بعد از پایان ماه مبارک رمضان و اتمام طرح ضیافت الهی در امامزاده‌های استان، طرح نشاط معنوی ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی در امامزاده‌های خراسان شمالی آغاز می‌شود.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی در شمال شرقی کشور 154 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد./202/9314/ب1

ارسال نظرات