۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۲۹۰۴۵
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

طلاب نقش ارزنده ای در ابعاد مختلف جامعه بر عهده دارند

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: طلاب نقش ارزنده ای را ابعاد مختلف جامعه و در زوایای گوناگون زندگی مردم بر عهده دارند از این رو باید کسانی که به این جایگاه می رسند با آگاهی از موقعیت به دست آمده بتوانند در راستای هدایت جامعه به سوی ایجاد زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) تلاش وافری کنند.
حجت الاسلام سید علی حسینی پور مدیر حوزه علمیه استان مرکزی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید علی حسینی پور مدیر حوزه علمیه استان مرکزی ظهر امروز در جشن عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه استان مرکزی که در مدرسه علمیه امام مهدی(عج) برگزار شد، بیان کرد: طلاب مسؤولیت و جایگاه خاص خود را در جامعه دارند که با ملبس شدن به لباس مقدس طلبگی این مسؤولیت و جایگاه را به خود اختصاص داده اند.

 

حجت الاسلام سید علی حسینی پور بیان کرد: طلاب نقش ارزنده ای را ابعاد مختلف جامعه و در زوایای گوناگون زندگی مردم بر عهده دارند از این رو باید کسانی که به این جایگاه می رسند با آگاهی از موقعیت به دست آمده بتوانند در راستای هدایت جامعه به سوی ایجاد زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) تلاش وافری را نمایند.

 

انتظارات جامعه از طلاب انتظاراتی به جا و متعارف است

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی  اظهار داشت: این جشن حاصل مدارس و حوزه های علمیه استان مرکزی است و ما خوشحالیم از اینکه در هر مقطعی تولیدات حوزه علمیه به بازار و جامعه وارد می شوند.

 

 وی ابراز کرد: امروز طلابی که در این جشن معمم می شوند باید بدانند لباس مقدسی را بر تن دارند که سبب می شود جامعه از آنها انتظارات و توقعاتی را داشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه البته انتظارات جامعه از طلاب انتظاراتی به جا و متعارف است، ادامه داد: برخی ها از طلاب انتظارات نابجایی دارند که البته این تعداد معدود هستند و باید بدانند طلاب ملائکه نیستند.

 

حجت الاسلام حسینی پور اظهار داشت: عالم برای ما، آیندگان و گذشتگان جدای از وحی قابل شناسایی نیست و اگر وحی نباشد فقط ما جلوی پای خود را می بینیم که مساله ای بسیار ساده است.

 

وی افزود: این عالم گسترده عرش و فرش، کرسی، لوح و قلم با همه عظمتش فقط با نور امام و با ولایت امام است که جلوه پیدا می کند.

 

این کارشناس مذهبی توضیح داد: امروز از مجموعه عالم نه فقط آنچه ما می بینیم و در اختیار داریم بلکه تمام عالم هستی فقط وجود بقیه اله و وجود مبارک امام زمان (عج) از همه چیز برتر و بهتر است.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی وجود امام زمان (عج) را عظمتی فوق العاده دانست و بیان کرد: وجود این بزرگوار اعلم عالم و عالم ترین وجود در جهان هستی و مقرب ترین در درگاه الهی است.

 

حجت الاسلام حسینی پور ادامه داد: خداوند متعال در سیر دوران خلقت بشر و در هر زمانی برای هدایت آن اولیاء و انبیاء را فرستاده است.

 

هر کسی که ادعای دینداری دارد اما مسلمان نیست دین ندارد

وی با اشاره به وجود 124 هزار انبیاء الهی گفت: تمامی این افراد زمینه را برای حضور مقدس حضرت محمد(ص) آماده می کرده اند که بواسطه ایشان برترین دین که با امات و نبوت عجین است برای هدایت بشر فرستاده شد و بعد از آن خداوند نپسندید دین دیگری را بیاورد.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه هر کسی که ادعای دینداری دارد اما مسلمان نیست دین ندارد، ابراز کرد: الان برخی ها ادعا می کنند ما ایرانی هستیم و دین ایرانی داریم در صورتی که اگر عاقل بودند هرگز چنین ادعایی را نمی کردند؛ چرا که مقام شامخ حضرت مهدی (عج) سراسر خیر است و بدون ایشان هیچ خیری وجود ندارد.

 

حجت الاسلام حسینی پور گفت: پیام اصلی این است که اگر ما امروز مدعی دین هستیم پس سربازان امام زمان (عج) نیز بشمار می رویم.

 

وی اضافه کرد: افرادی که در هر نقطه ای به مملکت و دین خدمت می کنند نظیر شهدای حرم کسانی هستند که این نور در دلشان روشن شده و جز سربازان امام زمان (عج) تلقی می شوند.

 

 این کارشناس حوزه اظهار داشت: وقتی کسی به این لباس ملبس می شود برای مردم جز آن دسته از افرادی است که قابل یقین هستند و قابل شک نیستند.

 

الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) و موازین قرآن کریم

وی با بیان اینکه روحانیان باید با الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) و موازین قرآن کریم فرهنگ صرفه جویی و قناعت را در جامعه احیاء کنند، گفت: بسیاری از مردم به صورت ناخودآگاه و بنا بر مقتضیات زمان درگیر تجملات وخرج و مخارج های بی اساس شده اند که می طلبد روحانیان با زندگی ساده و بی آلایش خود مردم را نیز به این سو هدایت کنند.

 


مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی بیان کرد: جامعه روحانیت باید با الگوگیری از علمای بزرگ معاصر از قبیل شیخ فضل الله نوری، آیت الله مدرس، شیخ عبدالکریم حایری، آیت الله بروجردی و امام راحل روحیه مجاهدت را در خود تقویت کرده و با جان و دل از ارزش های دین مبین اسلام صیانت کنند.

 

وی گفت: جامعه روحانیت باید با تلاش بی وقفه خود را به علوم دینی و مسایل روز بین الملل تجهیز کرده تا هم خود از آن بهره مند شوند و هم منشاء برکات در جامعه اسلامی باشند.


تلاش دشمن برای جدایی مردم و روحانیت

حجت الاسلام حسینی پور بیان کرد: امروز دشمنان با انواع توطئه‌ها می‌خواهند بین مردم و روحانیت جدایی بیندازند، اما ملت موحد و مومن ایران اسلامی هر روز بیشتر از دیروز با این قشر از جامعه ارتباط برقرار می کنند و پیوند عمیق مردم و جامعه روحانیت ناگسستنی است.


وی خاطرنشان کرد: اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های امام راحل بر پایه موازین دین مقدس اسلام و مذهب تشیع بوده و جامعه روحانیت همواره در راه رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی پشتیبان مردم و ولایت فقیه بوده اند و تلاش های علمای بزرگ انقلاب از جمله مرحوم حجت الاسلام غیوری شاهدی بر این مدعا است.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با تاکید براینکه ملبس شدن به لباس طلبگی توفیقی است که پرودگار متعال به طلاب اعطا کرده است، بیان داشت: وجود طلاب در جامعه بسیار موثر است و مردم بزرگوار ما نیز به این جایگاه احترام می گذارند.

 

حجت الاسلام حسینی پور با بیان اینکه شاید عده ای معدود به این جایگاه بی احترامی کنند، تصریح کرد: مردم استان مرکزی انسان هایی واقعا با ادب و قابل احترام هستند و همیشه با روحانیون با احترام مواجه می شوند که از این جهت از آنها کمال تشکر را دارم.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: این موقعیتی که امروز طلاب با عمامه گذاری به دست می آورند جایگاه والایی است و در واقع ما باید به دنبال به دست آوردن آن موقعیت نهایی و ایجاد تمدن اسلامی در دنیا و به دنبال ظهور حضرت مهدی موعود (عج) باشیم.


شایان ذکر است، در این آئین 21 طلبه جوان از شهرستان های اراک، خمین و ساوه پس از گذراندن دوره اول دروس طلبگی به لباس روحانیت ملبس شدند.


گفتنی است، هم اکنون سه هزار طلبه خواهر و برادر در 25 حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی به تحصیل علوم اسلامی اشتغال دارند./842/201/ب3

ارسال نظرات