۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۴۲۷۵۰۰
مراسم شب شعر در مدرسه علمیه محمودیه کرمان؛

از شعرخوانی استاد برجسته حوزه کرمان تا حضور خانواده شهدا

محفل شعر و خاطره شهدای روحانی کرمان شب گذشته با حضور اساتید، طلاب و خانواده‌های شهدا در مدرسه علمیه محمودیه برگزار شد.
شعر خوانی در مدرسه علمیه محمودیه کرمان شعر خوانی در مدرسه علمیه محمودیه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، مراسم شب شعر کنگره شهدای طلبه و روحانی استان کرمان شب گذشته با حضور طلاب، اساتید و روحانیان برگزار شد.

 

حجت الاسلام الله وردی رییس حوزه های علمیه استان کرمان در این مراسم با اشاره به دست نوشته مقام معظم رهبری در جمع هنرمندان و نخبگان کرمانی در سال 84 قسمتی از آن را خواند: «هنر را در کرمان رودی ژرف و پرفیض ولی آرام و بی هیاهو یافتم این نیز هنر دیگری است که کرمان به چندین هنر آراسته به هنر خود افزوده است»

 

حجت الاسلام والمسلمین منصور کمالی استاد سطح عالی حوزه علمیه کرمان در این مراسم شعری با موضوع مهدویت و انتظار و شعری دیگر با موضوع جهاد و شهادت قرائت کرد.

 

وی در شعرش که به صورت گفت و گویی با شهدا بود با زبان شاعرانه معضلات جامعه امروز را یادآور شد و با الهام از رهنمود های مقام معظم رهبری و شعار سال، با حفظ لحن حماسی و زیبای شعر راه حل مشکلات کشور را تکیه به درون معرفی کرد؛ بی اعتمادی به دشمن و دل نبستن به برجام هم از مضامین شعر این استاد برجسته حوزه علمیه کرمان بود.

 

در ادامه اسدی رییس انجمن شعر بسیج هنرمندان استان کرمان با اشاره به اعیاد شعبانیه شعری درباره ماه شعبان قرائت کرد و پس از آن به مناسبت گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی استان کرمان غزلی در این خصوص خواند.

 

حجت الاسلام محسن زاده مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به نقش کلیدی روحانیت در دفاع مقدس گفت: یکی از ارکان هر نیروی مسلحی روحیه بخشی به نیرو ها است که روحانیت در دوران جنگ به خوبی این وظیفه را انجام دادند. روزی عالم نورانی در منطقه فاو حضور داشت که فهمیدند آیت الله شیخ جواد تبریزی است.

 

در ادامه این مراسم که فضای مدرسه محمودیه مملو از جمعیت شده بود خانم کریمی نیا شعر خود را در منزلت حضرت علی اکبر ارائه کرد و پس از آن حجت الاسلام سجادی شعری را خطاب به برادرش شهیدش سرود؛ حمید سجاد یکی از 276 شهید حادثه هوایی عید غدیر سال 81 است.

 

قسمت متفاوت و به جای این مراسم خاطره گویی یکی از روحانیان رزمنده شناخته شده استان کرمان بود؛ حجت الاسلام عباس رضایی معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان کرمان چند خاطره جالب را در عظمت شهدای روحانیت استان کرمان نقل کرد؛ مهم ترین قسمت صحبت های وی ارادت حجت الاسلام والمسلمین سید کمال الدین موسوی به رزمندگان دفاع مقدس بود.

 

وی اظهار داشت: برخی از نوجوانان و جوانان رزمنده تصور واقعی از جنگ نداشتند و آمدند اما وقتی سختی های جنگ را دیدند، صحنه را ترک نکردند و مردانه جنگیدند؛ وقتی امام قطعنامه 598 را به سختی پذیرفتند این رزمنده ها بودند که کنار آن زانو زدند.

 

قسمت جالب توجه مراسم شب گذشته شعرخوانی محمدمهدی قوام شاعری نوجوان بود؛ این نوجوان با صدای زیبای کودکانه خود که همه حاضرین را مجذوب کرده بود شعری در مدح فداکاری و ایثار شهیدان قرائت کرد.

 

سرهنگ مولایی معاون نیروی انسانی سپاه ثارالله کرمان هم یکی از شعرای جمع بود؛ چند دو بیتی و غزل در عظمت کار امام خمینی و فداکاری شهیدان برای حاضرین خواند و پیشاپیش به مناسبت ولادت امام زمان غزلی مهدوی قرائت کرد.

 

گفتنی است در این مراسم خانواده شهدای روحانیت کرمان نیز حضور داشتند./201/9704/ب1

ارسال نظرات