۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۲۶۷۳۶
مدیر مدرسه ولی عصر تبریز مطرح کرد؛

حوزه علمیه تبریز خاستگاه مراجع و علمای بزرگ شیعه

حجت الاسلام ناصری با بیان این که حوزه علمیه تبریز، حوزه علمیه پربار و خاستگاه علمای بزرگ و مراجع گرانقدری بوده است، گفت: برای بازیابی این هویت علمی و مذهبی لازم است مسؤولان و متولیان امر توجه بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام صمد ناصری

حجت الاسلام ناصری، مدیر مدرسه ولی‌عصر(عج) تبریز و امام جمعه خسرو شهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با شاره به جایگاه مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز، گفت: مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بزرگترین مدرسه استان آذربایجان شرقی و مادر مدارس علمیه استان است.

 

وی با اشاره به تعداد طلاب این مدرسه علمیه، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه ولی عصر(عج) تبریز دارای 500 طلبه است که طلاب عزیز در 9 پایه تحصیلی مشغول به علم آموزی هستند و تلاشمان بر این است که پایه آخر سطوح پایه 10 را نیز در سال آینده پایه ریزی کنیم.

 

وی با اشاره به مدارس اقماری تحت مدریت مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) تبریز، افزود: مدارس علمیه امیرالمؤمنین(ع)، امام صادق(ع) و سالار شهیدان جزء اقماری مدرسه ولی عصر(عج) است، بنابراین شهر تبریز با احتساب مدارس دیگر دارای 1000 طلبه است.

 

مدیر مدرسه ولی عصر(عج) تبریز ابراز داشت: طلبه مانند گلی از گلستان حوزه های علمیه است، لازم است باغبان این مدارس هر لحظه متوجه این گل باشد، طلبه از لحاظ آموزش و تهذیب که لازم است توأمان باشند باید مورد توجه و رسیدگی باشد، اساتید لازم است افزون بر مطالعه و کوشش در راستای افزایش علمی و اطلاعاتی خود، یک الگوی عملی در راستای تهذیب طلاب باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه ولی‌عصرعج) در سال تحصیلی آینده در جهت پیشبرد علمی، اخلاقی و تحصیلی طلاب برنامه هایی را مدنظر دارد و امید است با اجرای این برنامه ها مدرسه ولی عصر(عج) حرکتی رو به جلو  و در مسیر هرچه بهتر شدن داشته باشد.

 

امام جمعه خسرو شهر اظهار داشت: حوزه ها و روحانیت تأمین کننده غذای فکری جامعه و مردم هستند و ضروری است بخش هایی از جامعه را که متولی مسأله فرهنگ هستند به دست طلاب سپرده و در ارتباط با حوزه های علمیه مدیریت گردد، اما حوزه های علمیه جایگاه مطلوب خود را در این میان ندارد.

 

وی در پایان به جایگاه و اهمیت حوزه علمیه تبریز در قرون اخیر اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه تبریز، حوزه های علمیه پربار و خاستگاه علمای بزرگ و مراجع گرانقدری بوده است، برای بازیابی این هویت علمی و مذهبی لازم است مسؤولان و متولیان امر توجه بیشتری داشته باشند و همچنین امید است منابع لازم جهت افزایش ارتباط میان حوزه ها و طلاب نیز تأمین شود./854/302/ب2

ارسال نظرات