۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۲۶۱۳۷
با حضور حجت‌‌الاسلام والمسلمین مروی؛

همایش افق فقاهت در مشهد برگزار می شود

مسؤول آموزش و پژوهش مدرسه فقاهت گفت: همایش افق فقاهت سالانه از سوی مدرسه فقاهت، برای آشنایی طلاب با فقه و اصول با حضور حجت‌‌الاسلام والمسلمین مروی برگزار می‌شود.
همایش افق فقاهت

حجت الاسلام سید جمال الدین موسوی، مسؤول آموزش و پژوهش مدرسه فقاهت مشهد(مرکز تخصصی فقه و اصول سطح 2 و 3، گرایش تربیت مدرس) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از برگزاری همایش افق فقاهت در مشهد خبر داد.


وی با بیان اینکه این همایش سالانه از سوی مدرسه فقاهت، برای آشنایی با فقه و اصول طلاب سطح یک در آستانه ورود به سطح 2، برگزار می شود، خاطر نشان کرد: طلاب در بدو ورود به سطح 2، با مواجهه مراکز علمی متعدد آموزشی در قم و مشهد، به سختی می توانند گرایش مدنظر خود را انتخاب کنند، بنابراین، این همایش در جهت آشنایی طلاب با جایگاه فقه و اصول در بین علوم اسلامی، ارتباط دانش فقاهت با تشکیل تمدن نوین اسلامی و تبیین اهداف و برنامه‌های مدرسه فقاهت برگزار می‌شود.


مسؤول آموزش و پژوهش مدرسه فقاهت در ادامه با اشاره به اینکه آشنایی با اصول دانش فقه و اجتهاد، نیاز جامعه اسلامی به فقه و اصول در راستای تشکیل تمدن نوین اسلامی و تبیین اهداف و برنامه های مدرسه فقاهت از اهداف برگزاری این همایش است، خاطر نشان کرد: برترین های آموزشی و پژوهشی، ممتازین حوزه، طلاب پایه 6 استان خراسان بزرگ که معدل فقه و اصول و دروس علمی انها بالاتر از 16 دارند، مخاطبان این همایش می باشند.

 

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: در جلسه ای که با مدیران و مسؤولان آموزش مدارس، شناسایی و معرفی طلاب مستعد و تلاشگر فقه و اصول انجام گرفت از آنها نیز برای شرکت در این همایش دعوت به عمل آمده است.

 

وی در پایان با بیان اینکه 400 نفر از طلاب پایه 6 به این مراسم نیز دعوت شده اند، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین شيخ جواد مروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و استاد ممتاز درس خارج حوزه علمیه در رابطه با دانش فقه و علوم مربوط به آن و همچنین نقش فقه و اصول در جامعه اسلامی، سخنرانی خواهد کرد.

 

خاطر نشان می شود همایش افق فقاهت به همت مدرسه فقاهت مشهد، صبح پنج شنبه 30 اردیبهشت ماه، در سالن اجتماعات مدرسه علميه سلیمانیه مشهد برگزار خواهد شد./302/859/ب1

ارسال نظرات