۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۲۵۰۷۰
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

بسیاری از مشکلات جامعه ریشه فرهنگی دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: فرهنگ یک بحث مهم، اساسی و ریشه‌ای است  و بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی ریشه فرهنگی دارند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در نود و چهارمین جلسه شورای فرهنگی عمومی گفت: ما مسؤولان باید نسبت به مسائل مهم فرهنگی و اجتماعی مسؤولیت‌پذیر باشیم و مسائل مهم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر موضوعات مرتبط با نیازهای جامعه را باید در شورای فرهنگی عمومی بررسی کنیم.


وی در ادامه افزود: در جامعه باید آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را بررسی کنیم، آن وقت بپردازیم به اینکه چگونه می‌توانیم این مشکلات را علاج کنیم؛ باید از نخبگان فکری، نخبگان سیاسی و نخبگان فرهنگی کمک گرفته شود.


حجت الاسلام والمسلیمن قریشی تحقق هدف اصلی تعیین‌شده در هر مسأله‌ای را نیازمند اعتقاد و ایمان به آن هدف دانست و افزود: بدون اعتقاد جدی و تلاش، هیچ هدفی محقق نمی‌شود.


امام جمعه ارومیه بیان داشت: فرهنگ یک بحث مهم، اساسی و ریشه‌ای است که بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی ریشه فرهنگی دارند.


استاد حوزه و دانشگاه عامل تغییر ارزش‌ها و نگرش‌ها را «ارتباطات» دانست و تأکید کرد: نقش وسایل ارتباطی در تغییر نگرش‌ها و ارزش‌ها و تزریق هنجارها بسیار مؤثر است.


وی افزود: رسیدگی به مسائل فرهنگی کشور با مدیریت جهادی از عنوان‌های مورد بحث درباره مسائل فرهنگی است که باید مدیریت جهادی در زمینه مسائل فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گیرد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر حرکت جهادی در حل مشکلات جامعه افزود: در هر کاری جهاد نباشد مادی‌گری اتفاق می‌افتد و کار جهادی نیز بدون ایمان و اعتقاد اتفاق نمی‌افتد.


وی با اشاره به افزایش طلاق در جامعه تأکید کرد: مشاوره قبل از ازدواج رواج يابد و در اين مورد وظيفه روانشناسان است كه به تصحيح ديدگاه‌هاي غلط مردم در مورد ازدواج بپردازند و با سنت‌ها و باورهاي غلط در اين زمينه مقابله كنند.


امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: اشتغال زن در بيرون از منزل مسلماً وقت و انرژي بسياري را از وي می‌گیرد و از این رو طبيعي است که چنين زماني با خستگي رواني و جسمي بيشتري (نسبت به زن خانه‌دار) در منزل حضور يافته و آن انرژي را که بايد صرف همسر و فرزندانش کند را نمی‌تواند بگذارد.


نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در پایان با اشاره به اینکه خانواده به عنوان بنیادی‌ترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی و انسانی، در شکل‌گیری و تکمیل هویت افراد و جامعه نقش به سزایی دارد تأکید کرد: در طول تاریخ، زنان ارزش و جایگاه بالایی در تربیت و رشد افراد جامعه داشته است./101/936/ب1

ارسال نظرات