۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۲۴۳۲۷
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین:

شهید مطهری عالم به زمان و حقیقت شناس بود

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین شهید مطهری را عالم به زمان و حقیقت شناس معرفی کرد و گفت: شهید مطهری معلم حقیقی بودند که به باطن حقیقت دست یافته و هدفشان خدمت به مردم و اسلام بود.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، شهید مطهری را عالم به زمان و حقیقت شناس معرفی و گفت: شهید مطهری معلم حقیقی بودند که به باطن حقیقت دست یافته و هدفشان خدمت به مردم و اسلام بود.

 

وی در ادامه افزود: افراد بسیاری بر شهید مطهری خرده گرفته و در فکر دسیسه چینی بودند، اما امام خمینی(ره) ایشان را تأیید و مردم هم آن شهید بزرگوار را پذیرفتند و از کتاب ها و اندیشه‌های شهید مطهری استفاده کردند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که شهید مطهری در تمام زمینه‌ها کتاب نوشته‌اند، ابراز کرد: شهید مطهری با توجه به شرایط زمان تشخیص دادند که به جای حوزه در دانشگاه فعالیت داشته باشند و حضور ایشان در دانشگاه موجب رشد و ترقی دانشجویان و آگاهی آنها از مسائل زمان شد.

 

این کارشناس حوزوی با اشاره به توصیه حضرت امام (ره) درباره شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: مردم ما کتاب های این عالم بزرگ را مطالعه می‌کنند و اندیشمندان هم از کتاب های استاد مطهری بهره کافی را می‌برند چون موضوع کار مطهری، قرآن بود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر این‌که قرآن هرگز کهنه نمی‌شود و کلماتی که به قرآن متصل باشد کهنه شدنی نیست، اظهار کرد: نوشته‌های شهید مطهری به سنت پیامبر(ص)، آیات و روایات متصل و قابل استفاده مردم در تمام زمان‌ها و دوره‌ها است و هرگز رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد.

 

حجت الاسلام عباسی به عملکرد حوزه‌های علمیه اشاره و بیان کرد: طرح مطالعاتی شهید مطهری در بخش‌هایی از حوزه راه اندازی شده و طلاب با کتاب های ایشان آشنا شده‌اند، علمای روشن بین بسیارند و نسبت به معارف دقیق فکر می‌کنند.

وی در پایان گفت: شهید مطهری کاشف حقایق دینی است و صدا و سیما و اصحاب رسانه باید عمیق‌تر ایشان را بشناسند و سطحی نگری از معرفی ایشان و آثارشان را کنار بگذارند./838/303/ب2

ارسال نظرات