۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۴۲۳۱۳۵
مدیر حوزه علمیه قزوین:

ملاک اصلی متولیان و مسؤولان در مسائل فرهنگی توجه به قرآن باشد

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که در آیات نورانی قرآن مجید و روایات صحیح بر دوری از لهو و لعب و غفلت اشاره شده که باید در این زمینه بسیار دقت شود، گفت: ملاک اصلی متولیان و مسؤولان در مسائل فرهنگی توجه به قرآن باشد.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیریت حوزهای علمیه قزوین صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صالحیه با اشاره به اعتراض مردم متدین و ولایتمدار استان درباره برنامه‌های ضد اسلامی و فرهنگی بیان داشت: مردم متدین و انقلابی قزوین بارها اعتراض خود را چه در نماز جمعه و چه در برنامه‌های مختلف نشان دادند.

 

وی در ادامه افزود: این مسأله به خوبی بیانگر این است که شهر دارالمؤمنین قزوین که شهدای ارزشمندی تقدیم این نظام کرده بر آمده از خون شهدا است و شهر عالمان فرهیخته و ممتاز قزوین اجازه برگزاری برنامه‌های مبتذلی همچون کنسرت را نخواهد داد.

 

برگزاری کنسرت در جامعه شادابی ایجاد نمی‌کند

این استاد اخلاق حوزه علمیه به برگزاری برنامه ضد فرهنگی  و ابتذال در استان شدیدا انتقاد کرد و گفت: متأسفانه عده ای این سؤال را در جامعه مطرح می‌کنند که کنسرت ایجاد شادابی و امید در بین جامعه و جوانان می‌کند اما اینطور نبوده، بلکه برگزاری این برنامه‌ها هیچگاه شادابی و امید ایجاد نخواهد کرد.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به مسائل صورت گرفته از قبیل کشف حجاب و دیگر حرکات موزون در این برنامه، بیان داشت: در این برنامه افرادی خاص شرکت می‌کنند که تقیدات دینی ندارند و علاقه‌مند به فساد در جامعه هستند.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به آیات نورانی قرآن که به پرهیز از لهو و لعب هشدار داده، خاطرنشان کرد: در آیات نورانی قرآن مجید و روایات صحیح بر دوری از لهو و لعب و غفلت اشاره شده که باید در این زمینه بسیار دقت شود و اسباب گناه را در جامعه فراهم نکنیم.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان با قدردانی از بیانات راهگشای نماینده ولی فقیه قزوین درباره این برنامه‌های ضداسلامی، افزود: خوشبختانه حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به خوبی بیانات راهگشا و ارزشمندی چه در نماز جمعه و چه در دیدارهای خود با مسؤولان استان در این زمینه داشتند که باید رهنمودهای امام جمعه قزوین ملاک اصلی متولیان فرهنگی و مسؤولان استانی قرار گیرد./955/203/ب2

ارسال نظرات