۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۳۲۳۴۳۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم:

باورهای دینی و اعتقادی جوانان با برگزاری گفتمان‌های دینی ارتقا یابد

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی قشم، ارتقای سطح دینی، اعتقادی و ارزشی جوانان و نوجوانان را از اهداف برگزاری گفتمان های دینی عنوان کرد و گفت: گفتمان‌های دینی در آگاه سازی جوانان و ارتقای باورهای دینی آنان بسیار موثر است.
باورهای دینی و اعتقادی جوانان با برگزاری گفتمان‌های دینی ارتقا یابد

حجت‌الاسلام احمد غلامی رییس تبلیغات اسلامی قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آگاه سازی جوانان را هدایت کننده مبانی فکری، عقیدتی و رفتاری آنان دانست و بر ضرورت آموزش معارف اسلامی و آگاه سازی قشر نوجوان و جوان جامعه تاکیدکرد و گفت: در اسفند ماه سال 94 به منظور آشنایی بیشتر جوانان با سیره فاطمی، گفتمان های دینی با محوریت سبک زندگی حضرت زهرا(س) در مدارس و دانشگاه قشم برگزار شد.

 

وی از برگزاری 70 گفتمان دینی در طول سال 94 خبرداد و افزود: این تعداد گفتمان دینی در سال گذشته با موضوعات  سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب، جنگ نرم، مهارتهای زندگی، آسیب های فضای مجازی، پیشگیری از اعتیاد و... با حضور اساتید خبره برگزار شد.

 

رییس تبلیغات اسلامی قشم تاکید کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره خطر نفوذ فرهنگی و اقتصادی دشمنان انقلاب اسلامی باید از ظرفیت گفتمان های دینی در سطح مدارس و دانشگاه ها و پاسخ به سوالات و شبهات نسل جوان و مسدود کردن راه نفوذ دشمن استفاده کرد.

 

وی، بصیرت افزایی و تصمیم گیری درست در زمان بروز فتنه ها را از نتایج گفتمان های دینی عنوان کرد بر افزایش فعالیت فرهنگی در فضای مجازی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ دینی تاکید کرد.

 

حجت الاسلام غلامی، وی، گفتمان دینی و فعالیت تبلیغی چهره به چهره را بهترین روش برای ارتقاء سطح علمی و فرهنگی دینی نسل جوان ذکر کرد و گفت: ایجاد ارتباط میان مبلغ و مخاطب و همچنین درک بهتر مسائل بر پایه اعتقادات دینی و معارف اسلامی توسط جوانان از مزیت های گفتمان های دینی و تبلیغ چهره به چهره است.

 

رییس تبلیغات اسلامی قشم با اشاره به نقش تاثیرگذار و تعیین کننده فرهنگ سازی دینی در حفظ ارزش ها و هنجار های جامعه اسلامی تصریح کرد: تعامل سازنده ای بین مجموعه آموزش و پرورش قشم و تبلیغات اسلامی این شهرستان وجود دارد که این تعامل منجر به برگزاری دوره‌ها و جلسات متعددی در حوزه گفتمان‌های دینی برای دانش آموزان شده است.

 

حجت الاسلام غلامی در ادامه به نقش موثر گفتمان‌های دینی درپاسخ به شبهات دینی و آگاه سازی جوانان و همچنین ارتقای باورهای دینی اشاره داشت و گفت: گفتمان های دینی با هدف ارتقای سطح دینی، اعتقادی و ارزشی جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

 

وی در پایان با اشاره به موضوعات گفتمان های دینی، آسیب شناسی فرهنگ دینی، عرفان های انحرافی، جنگ نرم و راهبردهای مقابله با آن، مهارت های زندگی، زن و خانواده در اسلام، عفاف و حجاب را از اهم این موضوعات برشمرد./851/302/ب3

ارسال نظرات