۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۲۲۹۳۱
حجت الاسلام دهنوی:

خوشبختی همسران در گرو رعایت ارزش های اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ مشاور خانواده، صداقت، وفاداری، فداکاری و احترام را از شاخص های زندگی مشترک حضرت فاطمه(س) و امیرمؤمنان علی(ع) عنوان کرد و گفت: عامل خوشبختی و زندگی شیرین این دو بزرگوار، رعایت ارزش های اخلاقی بود.
حجت الاسلام حسين دهنوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام دهنوی، استاد دانشگاه پیش از ظهر امروز در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) در بقعه امامزاده سیدمحمد مشهد، عامل خوشبختی و زندگی شیرین حضرت فاطمه(س) و امیرمؤمنان علی(ع) را رعایت ارزش های اخلاقی دانست و گفت: نخستین ارزش اخلاقی که حضرت زهرا(س) در وصیتنامه خود نیز بدان اشاره کرده اند، صداقت است.

 

وی افزود: صداقت به معنای دروغ نگفتن و دغل بازی نکردن با همسر است نه این که هر راستی را به همسر خود بگوییم زیرا گفتن برخی حرف های راست، مفسده انگیز است و بنیان خانواده را سست می کند.

 

حجت الاسلام دهنوی وفاداری را از دیگر ارزش های اخلاقی در زندگی مشترک حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان علی(ع) عنوان و خطاب به همسران اظهار کرد: اگر می خواهید در زندگی خوشبخت شوید به همدیگر وفادار باشید؛ از مهم ترین عوامل بدبختی و افزایش طلاق، بی وفایی است.


استاد دانشگاه به مردان خاطرنشان کرد: بی وفایی از دید زن تنها یک مصداق مانند رابطه نامشروع با زن دیگر ندارد بلکه شامل هر گونه احوالپرسی، صحبت، شوخی و خوش و بش گرم با نامحرم است چرا که زن نسبت به شوهر حس تملک دارد و با این موارد این حس او خدشه دار می شود.


وی ادامه داد: متاسفانه اکثر مردان ما زن شناس و واقف به تفاوت های زن و مرد نیستند از این رو با حرف ها و رفتارهای ناشیانه زن را دچار استرس و افسردگی می کنند.


حجت الاسلام دهنوی خطاب به بانوان یادآور شد: برای مردان نیز خیانت تنها داشتن رابطه نامشروع با مرد دیگر نیست، بلکه عدم رعایت پوشش، خوش و بش با نامحرم و غیره از مصادیق خیانت محسوب می شود. خانم ها فکر نکنند مردان نامحرم فامیل صرف فامیل بودن محرم هستند و با نامحرمان دیگر فرق دارند.


این نویسنده و پژوهشگر حوزه خانواده ضمن توصیه خانم ها به تقویت مردشناسی، فداکاری و ایثار نسبت به هم را از دیگر ویژگی های زندگی حضرت فاطمه(س) و امیرمؤمنان علی(ع) برشمرد و گفت: این ایثار در می تواند در زمینه های مادی و معنوی باشد و لازم نیست حتما در موارد خیلی بزرگ و مهم صورت گیرد تا ارزش داشته باشد.


وی، احترام را دیگر شاخصه زندگی حضرت فاطمه(س) و امیرمؤمنان علی(ع) معرفی و تصریح کرد: همسران در خطاب کردن یکدیگر دقت کنند زیرا به هر نامی همسرشان را صدا بزنند خانواده شان هم به همان نام همسرشان را صدا می زنند.


حجت الاسلام دهنوی اضافه کرد: این که برخی همسران به بهانه صمیمیت، همدیگر را راحت صدا می زنند درست نیست؛ رعایت احترام، منافاتی با مهربانی و صمیمیت ندارد./930/202/ب1

ارسال نظرات