۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۳۲۱۸۳۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

حفظ کرامت وجودی زن در گرو رعایت عفاف و حجاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، حفظ ارزش و کرامت بانوان در جامعه اسلامی را در گرو رعایت مسأله عفاف و حجاب دانست و گفت: بانوان جامعه در سایه حفظ عفاف و حجاب به کمال و سعادت حقیقی خواهند رسید.
ايام فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام غلامرضا آقاجانی، استاد حوزه علمیه مازندران یک شنبه شب در ویژه برنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در محمودآباد با اشاره به اهمیت و ضرورت حفظ حجاب اسلامی در میان بانوان، گفت: چادر ریشه در سیره زنان اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت فاطمه‏ زهرا(س) دارد.

 

وی با اشاره به بخشی از زندگی گوهربار حضرت زهرای مرضیه(س)، افزود: زن مؤمن باحجاب، هر رفتاری را بجا بروز می‌دهد و ضمن آنکه کانون خانواده را با مهر و زیبایی خویش، معطر می‌کند، در جامعه نیز عنصری فعال، انسان‌ساز و مربی اخلاق و خوبی‌ها می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که انسان در سایه عفاف، عزت و اعتبار پیدا می‌کند، تصریح کرد: کسانى که هرچه می‌خواهند می‌خورند، آنچه می‌خواهند می‌گویند و پیوسته درپى هوس‌رانی هستند، نزد دیگران اعتبار و ارزشى ندارند.

 

حجت الاسلام آقاجانی با اشاره به این که قرآن برای حجاب و پوشش مناسب اسلامی، آثار معنوی و نقش اجتماعی خاصی را بیان می‌کند که نمونه آن در مسأله امنیت و تقوا است، اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) چادر را به‌عنوان یکی از اقلام نوزده‌گانه ضروری جهیزیه برای دخترش حضرت فاطمه‌‏زهرا(س) قرار داد.

 

حجت الاسلام آقاجانی گفت: حجاب واقعی، دست‌یابی به فضیلت اخلاقی عفت است که مدیریت عقل بر نفس و چیرگی بر آن در چارچوب‌های پذیرفته‌شده، فطری و طبیعی به‌شمار می‌رود.

 

وی حفظ ارزش و کرامت بانوان در جامعه اسلامی را در گرو رعایت مسأله عفاف و حجاب دانست و تصریح کرد: بانوان جامعه در سایه حفظ عفاف و حجاب به کمال و سعادت حقیقی خواهند رسید.

 

حجت الاسلام آقاجانی با تأکید براین که دخت نبی مکرم اسلام در دوران حیات بابرکت خود هر چه در توان داشت در راه دفاع از دین و ولایت در طلب اخلاص قرار داد، افزود: اگر امروز ولایت از عزت و عظمت خاصی در جامعه دینی برخوردار است به دلیل از خودگذشتگی ها و تلاش های ارزنده حضرت فاطمه (س) است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت (س) پشتیبان محکمی برای میراث گرانقدر پیامبر گرامی اسلام بودند، تصریح کرد: این بانوی نمونه اسلام اسوه زنان عالم است که می تواند بهترین الگو برای بانوان جامعه ما باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان نظام اسلامی با همه توان خود تلاش می کنند تا زنان جامعه اسلامی را از مسیر صحیح منحرف کنند، تصریح کرد: ترویج بی حجابی و بی عفتی امروز به استراتژی غرب برای هویت زدایی از بانوان در جامعه اسلامی تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه امروز الگوهای غربی به شیوه هایی جذاب در جامعه ما خودنمایی می کند، افزود: باید با معرفی الگوهای صحیح دینی جامعه را از این خطر بزرگ انحراف رهایی دهیم.

 

حجت الاسلام آقاجانی با بیان این که جوانان جامعه امروز نیازمند الگوهای صحیح هستند، خاطرنشان کرد: باید الگوهای دینی در غالب های جذاب و اثربخش به جامعه معرفی شود تا تأثیر گذار باشد.

 

وی با اشاره به این که همجمه های فرهنگی غرب امروز با عنوان مد و لباس دختران جامعه اسلامی را فریب می دهند، افزود: متأسفانه جذابیت این هجمه های هدفمند به راحتی نسل جوان ما را فریب داده و جذب خود می کنند./950/202/ب1

ارسال نظرات