۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۳۲۱۲۱۱
آیت الله دری نجف آبادی:

مسجد نشانگر هویت فرهنگ و هنر اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که مسجد همواره مشعل هدایت، نشانه توجه به ارزش‌های والای انسانی، نشانگر هویت فرهنگ و هنر اسلامی است، گفت: مسجد قلب تپنده حیات دین اسلام است.
 آيت الله دري نجف آبادي

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرگزاری رسا در استان مرکزی، به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با بیان این که مسجد همواره مشعل هدایت، نشانه توجه به ارزش‌های والای انسانی، نشانگر هویت فرهنگ و هنر اسلامی است، گفت: مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات دین اسلام است.



احیای کارکردهای واقعی مساجد سبب شکوفایی جامعه اسلامی می شود

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: احیای کارکردهای واقعی مساجد می تواند موجب شکوفایی جامعه اسلامی و تغییر سبک زندگی و تقویت باورهای دینی و کاهش آسیب های اجتماعی شود که این امر میسر نیست مگر اینکه مساجد از یک نظام جامع کارآمد و منسجم با برنامه ریزی به تربیت نیروهای انقلابی و ولایی و بسیجی بپردازند.



عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ مسجد کارآمدی‌های متنوعی را به خود اختصاص داده و کانون‌های مساجد در نظام اسلامی نیز مساجد را به سمت و سوی صدر اسلام سوق می‌دهند؛ مساجد می‌توانند به عنوان مهم ترین مراکز تبلیغ و ترویج احکام و معارف دین مبین اسلام، تربیت افراد، جذب جوانان و مقابله با انحراف آنان اثرگذار باشند.



مساجد، مهم ترین سنگر تبلیغ دینی و آموزه های اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: امروز کانون های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری در راستای تحقق مسجد تراز اسلامی با رویکرد مسجد محوری در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی گامی موثر برمی دارند.



آیت الله دری نجف آبادی گفت: مساجد، مهم ترین سنگر تبلیغ دینی و آموزه های اسلامی و ترویج فضائل و ارزش های اسلامی و ایجاد بصیرت و بیداری در مردم بوده و به برکت تاسیس و راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری در مساجد، مستحکم ترین مکان برای مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمنان نظام اسلامی است.

 


نماینده ولی فقیه در ادامه ضمن تبریک 18 اسفند، بیست و سومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» از زحمات و تلاش های صادقانه ائمه محترم جماعات و مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد و دبیرخانه هیات نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی تشکر کرده و موفقیت بیش از پیش همگان را در ظل توجهات امام زمان(عج) از خداوند متعال خواستار شد./842/302/ب1

ارسال نظرات