۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۳۲۰۰۰۷
با تقدیر از 18 گروه تبلیغی؛

دومین همایش تجلیل از گروه‌های تبلیغی برتر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش تجلیل از گروه‌های تبلیغی برتر با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر معظم انقلاب روحانیان و مبلغان گروه‌های جهادی تبلیغی در قم برگزار شد.
همايش تجليل از گروه‌هاي تبليغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین همایش تجلیل از گروه‌های تبلیغی برتر، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام غلامی دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم روحانیان و مبلغان گروه‌های جهادی تبلیغی در سالن اجتماعات غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام روستاآزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به رویکرد جدید دفتر تبلیغات اسلامی درباره حمایت از گروه‌های تبلیغی، گفت: توجه و حمایت از گروه‌های تبلیغی از راهبردهای اساسی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.

 

وی اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های تبلیغ گروهی همانند استمرار، نیازسنجی از منطقه پیش از تبلیغ، حضور در یک منطقه تبلیغی که وجه تمایز و برتری آن نسبت به تبلیغ فردی است، باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام روستا آزاد عنوان کرد: ظرفیت‌ها و حمایت‌های موجود نسبت به گروه های تبلیغی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی پیرو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب جهت حمایت و ساماندهی گروه های تبلیغی است.

 

وی با بیان این که ۱۵۰ گروه تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ثبت شده است، گفت: هر گروه در منطقه‌ای از کشور به صورت مستمر به فعالیت تبلیغی را انجام می‌دهد و با ورود به اماکن همچون بیمارستان‌ها، مدارس، کمپ‌های ترک اعتیاد، زندان‌ها و اماکن عمومی به تبلیغ و ترویج مبانی دینی می‌پردازند

 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ابراز کرد: از گروه‌های تبلیغی انتظار داریم که در هر منطقه تبلیغی و مخاطبان نیاز سنجی دقیق به عمل آورند و همچنین ارگان ها و ادارات تا با ارتباط گیری مسؤولان منطقه جهت شکوفایی امر تبلیغ به نتایج درخور توجهی برسند.

 

ابراز کرد: در دومین همایش تجلیل از گروه های تبلیغی برتر در مجموع از 18 گروه تجلیل به عمل می‌آید که اهتمام خاصی به بخش آموزش، تعداد در اعزام و تبلیغ تخصصی داشتند.

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ در سه جهت اعتبار و درخشش کسب کرده است، گفت: پرورش علمای ربانی و اخلاقی، تقویت مبلغان در عرصه ترویج دین، خدمت‌رسانی و همیاری روحانیان به مردم از جمله خدمات حوزه به جامعه بوده است.

 

وی با بیان این که با پیروزی انقلاب اسلامی شرایط محیطی تغییر کرده است، افزود: فعالیت حوزویان در این سه محور بعد از انقلاب اسلامی رویکرد جدیدی پیدا کرده، تبلیغ دینی و خدمت‌رسانی مردم با توجه به رویکرد اجتماعی وارد فضای جدیدی شده است.

 

در ادامه این جلسه سرگروه‌های برتری جهادی تبلیغی در طی سخنان کوتاهی به تشریح فعالیت‌های گروه تبلیغی خویش پرداختند و در سخنان خویش تقاضای دیدار اعضای گروه‌های جهادی با رهبر معظم انقلاب را داشتند.

 

در بخش دیگری از این جلسه حجت‌الاسلام غلامی، دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این که تاکنون عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی در جامعه و حتی حوزویان ناشناخته مانده است، گفت: انقلاب اسلامی فرصت طلایی را در اختیار حوزه‌های علمیه و روحانیان برای ترویج معارف اسلامی گذاشته است و در هیچ زمانی ابن فرصت وجود نداشته است.

 

وی با ابزار تأسف از این که برخی قصد دارند حوزه را از متن انقلاب جدا کنند، بیان کرد: برخی در درس‌های خود به ترویج اندیشه سکولار در میان طلاب می‌پردازند و عملا طلاب را به دوری از نظام و ارزش‌های انقلاب دعوت می‌کنند.

 

گفتنی است، در پایان این نشست از 18 گروه جهادی تبلیغی برتر تجلیل به عمل آمد./998/202/ب2

ارسال نظرات