۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۳۱۹۷۳۹

مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ افتتاحیه هفدهمین کاروان نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور در حرم مطهر رضوی برگزار گردید.
ازدواج دانشجويي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور امروز با حضور حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، کارشناس خانواده و حجت الاسلام اسدی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هزاران زوج دانشجو در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی افتتاح شد.

 

حجت الاسلام اسدی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیام رهبر انقلاب برای زوجین دانشجو را قرائت کرد: «همسری شما جوانان عزیز را که پیوند دلها، جسم ها و سرنوشتهاست صمیمانه به همه شما فرزندان عزیزم تبریک می گویم توصیه می کنم به همسران خود مهر بورزید و به آنان وفادار باشید و خویشتن را در سرنوشت یکدیگر شریک بدانید. از گره افتادن در رشته زندگی مشترک برحذر باشید و گره های کوچک و بی اهمیت را نادیده بگیرید خداوند به شما خوشبختی و شادکامی عطا فرماید و کانون زندگیتان را با فرزندانی تندرست و صالح گرمی و روشنی ببخشد.»

 

حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، کارشناس خانواده در ادامه مراسم، در بیان زندگی اظهار کرد: زندگی علم است و علم را باید آموخت، بدون شناخت و آموزش نمی توان زندگی مستحکم و پایداری داشت. اگر زندگی کردن را نیاموخته باشیم دیگر زندگی، زندگی نیست بلکه مرگ تدریجی است.

 

وی به تفاوت زندگی کردن و زنده ماندن اشاره و تصریح کرد: زنده ماندن آسان است اطلاعاتی نظیر شناخت غذا، سموم و دشمن شناسی برای زنده ماندن کافی بوده که البته این گونه زیستن سیر افقی از گهواره تا گور می باشد ولی انسان برای زنده ماندن نیامده بلکه برای زندگی کردن آفریده شده که سیر آن عمودی و به سمت بالا یعنی تقرب به مقام الهی است و ازدواج دو بال برای حرکت به بالا را برای انسان فراهم می کند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که زن و شوهر بایستی سعی کنند جو زندگی توأم با نشاط و شادمانی داشته باشند تأکید کرد: زندگی منهای نشاط برابر با مردن تدریجی است. زن و شوهر باید مثل دو سیم همراه هم باشند تا بتوانند زندگیشان را نورانی کنند و دیگران با دیدن این روشنایی خوشحال شوند.

 

کارشناس خانواده بیان کرد: زن باید بداند که بهترین و رشیدترین مرد همان شریک زندگیش و نه کس دیگر است و مرد هم باید بداند که بهترین و زیباترین زن همان که در کنارش می باشد.

 

وی با بیان این که اگر پنج شرط در زندگی زوجین رعایت شود زندگی آرام همراه با نشاط خواهند داشت گفت: اولین شرط حفظ عشق است، زن و شوهر باید با زیبا و تمیز نگهداشتن خود برای یکدیگر، حریم عفاف هم را حفاظت کنند، همچنین زن و شوهر به طور دائم به هم بگویند «دوستت دارم» تا عشق آنان حفظ گردد.

 

حجت الاسلام راشد یزدی دومین شرط را اعتماد و اطمینان زن و شوهر به هم خواند و افزود: زن و شوهر با هم یکی بوده و جز همسرشان نباید کسی را نزدیک تر از او به خود بدانند. سومین شرط احترام متقابل زن و شوهر نسبت به هم بوده، زن در منزل پدر و مادر همسرش و مرد در منزل پدر و مادر همسرش باید عزیز و مورد احترام باشند.

 

کارشناس خانواده با اشاره به این که مسئله دیگر گذشت زوجین نسبت به هم می باشد بیان کرد: انسانها معصوم نبوده و اشتباه می کنند، در برابر اشتباه همسر نباید عکس العمل نشان داد بلکه باید نادیده گرفت. انصاف هم شرط آخر پایداری و نشاط در زندگی است، از همسرتان چیزی درخواست نکنید که نخواهد یا نتواند برآورده کند./861/202/ب3
 

ارسال نظرات