۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۳۱۸۶۶۲
مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر:

بصیرت و شجاعت دو معیار مهم در انتخاب کاندیدای اصلح است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر بصیرت و شجاعت را دو معیار مهم در انتخاب کاندیدای اصلح برشمرد و گفت: باید کسانی بر سر کار بیایند که علاوه بر دارا بودن بینش سیاسی بتوانند با شجاعت در برابر باطل بایستند و به دنبال اقامه حق در جامعه باشند.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام مهدی خوبانی مدیر حوزه علمیه محمدیه قائم شهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، انقلاب اسلامی ایران را برخاسته از باورهای دینی مردم معرفی کرد و شکل گیری نظام اسلامی را ثمره هزینه های بسیاری دانست که از جانب مردم داده شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مشروعیت حکومت اسلامی باید بر مبنای مقبولیت آن از طرف مردم باشد، افزود: یکی از مؤلفه های قدرت در جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه است و دشمنان نظام اسلامی در صددند که با کم رنگ کردن حضور مردم در عرصه های مختلف، حاکمیت را از مردم جدا کنند.

 

حجت الاسلام خوبانی، نقش مردم در عرصه های گوناگون را خنثی کننده توطئه دشمنان نظام اسلامی دانست و یادآور شد: حضور اکثری مردم در پای صندوق های امنیت و بقای نظام اسلامی را تضمین خواهد کرد.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائم شهر، شورای نگهبان را پاسدار ارزش های و خطوط قرمز در نظام اسلامی دانست و ضمن منفور دانستن تخریب ها علیه شورای نگهبان، آن را اقداماتی ضد قانونی و هنجارشکنانه معرفی کرد و تصریح کرد: این تخریب ها نشأت گرفته از هواهای نفسانی است و افرادی که سعی دارند مشروعیت شورای نگهبان را زیر سؤال ببرند، یا جاهل اند و یا مغرضانی هستند که سر در آبشخور دشمن گذاشته اند.

 

وی همچنین به حق الناس بودن آراء مردم اشاره کرد و افزود: رأی مردم امانت الهی است و صیانت از آن هم بر عهده ناظران انتخاباتی و هم بر عهده کاندیدای منتخب مردم است که نسبت به اعتماد مردم به خود، امانت دار باشد.

 

حجت الاسلام خوبانی رسیدگی به امور مردم در سیاست گذاری های کلان کشور را را وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواند و افزود: مردم مراقب باشند که با تقواترین و متخصص ترین فرد را انتخاب کنند تا به فکر منافع ملی و عزت کشور باشد.

 

وی بصیرت و شجاعت را دو معیار مهم در انتخاب  کاندیدای اصلح برشمرد و افزود: باید کسانی بر سر کار بیایند که علاوه بر دارا بودن بینش سیاسی بتوانند با شجاعت در برابر باطل بایستند و به دنبال اقامه حق در جامعه باشند.

 

استاد حوزه علمیه اعتماد به نفس را ویژگی دیگر کاندیدای اصلح دانست و با اشاره به این که باید به توان ملی و ظرفیت های داخلی خود ایمان داشتن باشیم افزود: نباید کسانی که افراد غرب زده و وابسته به بیگانگان در رأس امور قرار گیرند.

 

حجت الاسلام خوبانی مجلس خبرگان رهبری را پاسدار جایگاه ولایت فقیه معرفی کرد و ضمن تأکید بر لزوم انتخاب افرادی خبره و کارآزموده در این سکان خاطرنشان کرد: ولایت فقیه، سنگ بنای نظام اسلامی است که حفاظت از آن بر عهده افرادی مجتهد، آگاه و بصیر است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران هم چنین به خطر نفوذ دشمن در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: مردم باید هوشیار باشند و کسانی را انتخاب کنند که در تقویت جایگاه ولی فقیه بکوشند.

 

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به تلاش دشمنان در جهت حضور کمرنگ مردم در انتخابات فردا، گفت: مردم کشورمان هوشیارتر و با بصیرت تر از هر زمانی در صحنه حضور دارند و اجازه نخواهند داد که دشمن در امور داخلی کشورمان دخالت کند.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که حضور ملت ایران در پای صندوق های رأی پرشور و بی نظیر خواهد بود، افزود: ملت ولایت مدار و با بصیرت ایران اسلامی در 37 سال اخیر همواره ثابت کردند که در دفاع از انقلاب، نظام و رهبری همواره ثابت قدم هستند./950/302/ب3

ارسال نظرات