۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۳۱۸۴۷۴
حجت‌الاسلام مؤمنی تبیین کرد؛

رفع دغدغه‌های جامعه امروز با پیروی از سیره حضرت زهرا

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که حضرت زهرا(س) در عرصه سیاسی حیثیت زنانه خود را به شدت حفظ می کرد، گفت: حضور در عرصه سیاسی پنجمین ویژگی حضرت زهرا(س) است که برای دفاع از ولی فقیه خود حضرت علی(ع) تا پای جان ایستاد.
حجت الاسلام سيد حسين مومني
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه قم به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: حضرت زهرا(س) در عرصه سیاسی حیثیت زنانه خود را به شدت حفظ می کرد.
 
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی ابراز داشت: حضرت زهرا(س) بارها فرمودند که من در دنیا سه چیز انفاق در راه خدا، تلاوت کتاب خدا، و نگاه به صورت پدرم رسول الله(ص) را دوست دارم.
 
وی  با اشاره به پنج ویژگی حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) پنج ویژگی داشتند که دغدغه جامعه امروز است اولین ویژگی حضرت زهرا(س) ارتباط بین والدین با فرزندان را به خوبی رعایت می کردند؛ امروز بیشتر فرزندان اظهار می کنند که پدر و مادر آنها را درک نمی کنند و برعکس که اگه امروز به این سیره حضرت زهرا(س) توجه کنند این مشکل برطرف خواهد شد.
 
حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: دومین سیره حضرت زهرا(س) ارتباط خوب با همسر خود بود که امروز متأسفانه با همه پیشرفت ها ارتباط میان همسران سرد شده است، در سیره عملی فاطمه زهرا(س) با همسر خود حضرت علی (ع) زیبا و مهربان سخن گفتند، غم همدیگر را خوردند، عشق ورزیدن به هم و ابراز و اظهار محبت را خواهید دید.
 
تربیت فرزند سومین ویژگی حضرت زهرا(س) است که به آن اشاره کرد و افزود: پدر مادر باید طوری رفتار کنند که فرزندان از آنها الگو بگیرند سبک تربیتی حضرت زهرا(س) به گونه ای دقیق و با برنامه بود که حاصل آن امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و زینب کبری(س) تربیت شدند.
 
استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: عبودیت و بندگی چهارمین سیره عملی فاطمه زهرا(س) است که در همه شرایط زندگی، در خوشی و ناخوشی  خدا را از یاد نبردند؛ حضرت زهرا(س) کسی است که انفاق را دوست دارند و پیراهن خود را به فقیر می دهد و حتی بندگی خدا را در شب زفاف فراموش نمی کنند و در حال عبادت هستند.
 
وی در پایان گفت: حضور در عرصه سیاسی پنجمین ویژگی حضرت زهرا(س) است که برای دفاع از ولی فقیه خود حضرت علی(ع) تا پای جان ایستاد بدون اینکه حیث زنانه خود را از یاد ببرند و در این عرصه محکم، متقن و علمی وارد می شدند./1325/ت302/ی
ارسال نظرات