۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۳۱۸۳۲۸
کارشناس مسائل مذهبی:

مثبت نگری والاترین آموزه های فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حائری زاده گفت: یکی از والاترین خصلت های بانوی مکرم اسلام مثبت نگری و ترویج آن در میان مومنین برای تحکیم خانواده است.
حجت الاسلام حائري زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده، کارشناس مذهبی، شامگاه گذشته در مراسم سوگواری ایام فاطمیه در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) گفت: یکی از مهم ترین خصلت ها در امر تحکیم خانواده، نگاه مثبت و دوری از منفی نگری است.

 

وی با اشاره به این که تمامی انسانها دارای خصوصیات اخلاقی خوب و بد هستند، مهم ترین امر را حسن نظر، بیان نقاط قوت و دوری از بزگ نمایی صفات منفی در خانواده عنوان کرد و افزود: اخلاق ظرف دین است و خوش اخلاقی باید در خانواده جریان داشته باشد نه این که شخصی در میان عوام خوش رو باشد ولی در منزل تندخویی کنند زیرا اینگونه رفتار در عالم معنا به مصابه ی ظاهری انسانی و باطنی همچون سگ است.

 

کارشناس مذهبی در ادامه مراسم به بررسی فضایل صلوات پرداخت و گفت: برای کسانی که صلوات می فرستند خداوند متعال پنج عنایت مبزول میدارد که عبارتنداز باز شدن درهای بهشت و استجابت دعاها، درود خداوند متعال و فرشتگان بر شخص صلوات فرستنده و آمرزش گناهان آن شخص.

 

وی در ادامه گفت: اگر شخصی صلوات خود را مزین به و عجل فرجهم نماید جزء یاران امام عصر آمده و شامل دعای خیر ایشان می شود و طبق گفته مرحوم آیت الله امینی در ثواب نگارش کتاب الغدیر شریک می شود.

 

حجت الاسلام حائری زاده در پایان افزود: اگر مومنین بصورت دسته جمعی و با صدای رسا صلوات بفرستند بر طبق سخن حضرت رسول و شرح ایشان از معراج، تنها خداوند متعال است که توانایی شمارش ثواب آن را دارد زیرا صلوات ثواب تمامی دعاها را دارا است./9599/203/ب3

ارسال نظرات