۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۳۱۷۴۸۷
امام جمعه شهرری:

افراد اصلح از برقراری رابطه با آمریکا دم نمی‌زنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: ما باید کسانی را انتخاب کنیم که از بن دندان روحیه استکبارستیزی به ویژه آمریکاستیزی را داشته باشند و مدام از برقراری رابطه با آمریکا دم نزنند.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری امروز در خطبه اول نمازجمعه که در مصلای بزرگ شهرری برگزار شد با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تقوا تنها یک وظیفه شخصی و فردی نیست بلکه دایره گسترده‌ای دارد که گاهی خداوند در قرآن  تقوا را در محیط خانواده و اجتماع مورد خطاب قرار می‌دهد.

 

وی افزود: افراد جامعه باید از تقوای سیاسی نیز برخوردار باشند و مسؤولان در زمینه سیاست و مردم در برابر اتفاقات اجتماعی تقوا پیشه کنند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره با آیه 64 سوره نور که خداوند می‌فرماید مومنان واقعی و حقیقی آن کسانی هستند که گوش به فرمان خدا و رسول خدا هستند و آنگاه که خدا و رسول مردم را به امر جامع  دعوت می‌کنند تبعیت می‌کنند و پیامبر(ص) را رها نمی‌کنند و اگر رها کنند اجازه از ایشان می‌گیرند، بیان داشت: امر جامع در این آیه مربوط به امور مهم است همانند اجتماعاتی نظیر نمازجمعه، نماز جماعت و راهپیمایی 22 بهمن را امر جامع اطلاق می‌کنند.

 

وی افزود: انصافا مردم در راهپیمایی 22 بهمن سنگ تمام گذاشتند و در امر جامع به فرمایش رهبری لبیک گفتند و از دیگر مصادیق امر جامع انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی پیش‌رو است که مردم با حضور خود تکلیف خود را مشخص می‌کنند.

 

امام جمعه شهرری حضور در صحنه و شرکت در انتخابات را امری مهم دانست و اظهار داشت: در انتخابات بحث آمار بسیار مهم است به طوری که عدم یک رای سبب سوء استفاده دشمن می‌شود لذا انتخابات بیعت با نظام، ولایت فقیه و شهدا به شمار می‌رود چرا که شهدای ما خون پاک خود را برای حفظ ارزش‌های انقلاب نثار کردند که مردم همیشه در صحنه باشند و هرگز از آرمان‌های انقلاب فاصله نگیرند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی انتخابات آتی را وظیفه شرعی و اجتماعی برای عموم مردم دانست و عنوان کرد: انتخابات اصلح امری عقلایی است در انتخاب فرد صالح تحقیق و پرسش از افراد مطمئن لازم است و توجه به اصل ولایت و ولایتمداری در خصوصیات نماینده بسیار حائز اهمیت است لذا اصل التزام به ولایت اولین شاخصه افراد اصلح محسوب می‌شود.

 

وی افزود: ما باید کسانی را انتخاب کنیم که از بن دندان روحیه استکبارستیزی به خصوص آمریکاستیزی را داشته باشند و مدام از برقراری رابطه با آمریکا دم نزنند.

 

امام جمعه شهرری با بیان این که نمایندگان مجلس باید از جنس مردم باشند و دلشان برای مردم و انقلاب بسوزد گفت: نمایندگان مردم باید کلان نظر باشند نه مقطعی نگر.

 

وی افزود: ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که بعضی از افراد هر آنقدر که از عمر انقلاب می‌گذرد همان اندازه از انقلاب فاصله می‌گیرند؛ مشکل امروز ما، انقلابیون نیستند تکیف ضد انقلاب نیز بر همگان مشخص است اما بحث اصلی و سخن ما با کسانی است که انقلابی هستند اما متاسفانه نسبت به آرمان‌های امام راحل و انقلاب کوتاه می‌آیند و به شورای نگهبان هجمه می‌برند و جبهه مقاومت در سوریه را تندرو می‌نامند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه بیان داشت: افرادی که از اصول امام راحل و انقلاب فاصله می‌گیرند صلاحیت انتخاب ندارند؛ همه باید توجه داشته باشند که فضای انتخابات باید فضایی آرام باشد و یکدیگر را تخریب نکنند و بعد از انتخابات رقابت به رفاقت تبدیل شود.

 

امام جمعه شهرری در خطبه دوم با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: امروز پیروزی در سوریه به مرحله حساسی رسیده است و این از گذشت و ایثار مقاومت است و تنها دو شهر باقی مانده است که به پیروزی قطعی برسیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز شکست ترکیه، عربستان، قطر و امارات قطعی است و آمریکا نیز اظهار ندامت کرده است انفجارهای امروز در ترکیه بیانگر دجار شدن این کشور به مصیبت داعش است./813/201/ب2

ارسال نظرات