۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۳۱۷۲۷۲
آیت الله مصباح یزدی:

فریب خوردن در دنیا انسان را از سعادت ابدی دور می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید مراقب باشد که زرق و برق های دنیا او را از مسأله ارزشمند و مطلوب باز ندارد، گفت: اگر انسان در دنیا فریب بخورد از سعادت ابدی باز می ماند.
درس اخلاق آيت الله مصباح يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امشب در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با بیان این که نباید فریب دنیا را خورد، گفت: اگر کسی فریب دنیا را نخورد مشکلی ندارد و زندگی دنیوی بخشی از زندگی انسان است.


وی افزود: فریب خوردن این است که حالتی برای انسان پیش بیاید که انسان چیزی قیمتی را می تواند به دست بیاورد یا در دست دارد اما در عوض چیزی دیگر ان را از دست بدهد، وقتی تأکید می شود که فریب دنیا را نباید خورد یعنی چیزی ارزشمند در انتظار انسان است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید مراقب باشد که زرق و برق های دنیا او را از مسأله ارزشمند و مطلوب باز ندارد، اظهار داشت: اگر انسان در دنیا فریب بخورد از سعادت ابدی باز می ماند.


وی ادامه داد: اگر انسان بتواند لذت دنیا وآخرت را داشته باشد عیبی ندارد اما در بسیاری از موارد تزاحم واقع می شود و جمع آن مشکل است، اگر از دنیا مذمت می شود برای ذات آن نیست بلکه برای زمانی است که انسان به دنیا دلبسته شود به گونه ای که مانع از سعادت ابدی او شود.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که لذت های در آخرت به قدری زیاد است که لذات دنیوی قابل قیاس نیست، ابراز داشت: نمی توان تصور دقیقی از لذت های اخروی داشت، عذاب های آخرت نیز این چنین هستند.


وی عنوان کرد: انسان دویت دارد که لذت زیاد و طولانی داشته باشد اما این امر در دنیا میسر نیست، باید توجه داشت که لذت حرام مانع از لذت بردن انسان در آخرت می شود؛ بنابراین انسان نباید به لذاتی دلبسته شود که او را از لذت های پایدار باز بدارد.


آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: ثواب آخرت سود اعمال اختیاری انسان در دنیا است، انسان در واقع با غفلت اسباب فریب خود را فراهم می کند؛ انسان ها در اثر ضعف خود فریب دنیا را می خورند، اگر در مسائل تضاد وجود نداشته باشد زمینه انتخاب وجود ندارد این در حالی است که انسان باید سرنوشت خود را تعیین کند؛ باید مشخص شود که انسان بین لذت های دنیا و آخرت کدام را انتخاب می کند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات