۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۳۱۵۷۷۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد؛

فعالیت بیش از 300 مؤسسه و خانه قرآنی در هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان واگذاری امور به بخش های مردمی را یکی از سیاست‌های مهم دارالقران الکریم هرمزگان دانست و گفت: تاکنون 30 مؤسسه قرآنی با شعبات خود و 30 خانه قرآن روستایی، در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی در استان فعالیت می‌کنند.
حجت الاسلام سيدشکرالله زندوي، مديرکل تبليغات اسلامي هرمزگان

به گزارش خبرگزاری خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سیدشکرالله زندوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در حاشیه آئین اختتامیه دومین جشنواره قرآنی فجر که سه شنبه 20 بهمن ماه در سالن شرکت گاز در بندرعباس برگزار شد احیاء دین را یکی از دستاوردهای عظیم این انقلاب دانست و گفت: دشمنان برای خروج دین از صحنه سال‌ها تلاش کردند و هر جا آثاری از دین و دین مداری و معنویت بود به مقابله با آن می‌پرداختند.

 

وی افزود: متدینین قبل از انقلاب نمی‌توانستند به صورت آشکار تظاهر به دین کنند و وظایف دین خود را در جمع انجام دهند، اما امام و نظام مقدس و همچنین انقلاب کاری کرد که تبلیغات دین‌زدایی محو شد و دین به صحنه جامعه ورود پیدا کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: دشمنان در اذهان عمومی القاء می کردند که دین نه تنها عامل پیشرفت نیست بلکه افیون بوده و سبب عقب ماندگی است و کاری کرده بودند که دینداران و مؤمنان نه تنها از اسلام بلکه همه ادیان احساس سرشکستگی و حقارت می کردند، به طوری که در جامعه که کوچک‌ترین آثاری از روشنفکری مشاهده می‌شد دین هیچ جایگاهی نداشت.

 

حجت الاسلام زندوی تصریح کرد: مسأله دین و دینداری به عنوان تهدیدی جدی برای استکبار است و امروزه کمتر رسانه ای می بینید که امروز در مورد دین و خطرات آن تبلیغ نکنند.

 

وی با بیان اینکه امام با استقرار نظام مقدس و گسترش دین کاری کرد که دین جایگاه واقعی خود را باز یافته تصریح کرد: این اقدام امام رحل سبب شد تا دین در جامعه حرفی برای گفتن داشته باشد، بنابراین باید گفت که دین تحول زا و محرک است نه عامل عقب ماندگی.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، قرآن را از دیگر دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و گفت: قرآن قبل از انقلاب مهجور مانده بود و استفاده از این کتاب آسمانی، در مراسمات ختم خلاصه می شد، و نسل ما هیچ آشنایی با قرآن نداشتند؛ اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن جایگاه خود را یافته و علاقمندان به این کتاب وحی، امروزه در رشته های مختلف بین المللی افتخار آفرینی کرده اند.

 

وی از واگذاری امور به بخش های مردمی به عنوان یکی از سیاست های مهم دارالقران الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان یاد و تصریح کرد:  تاکنون 30موسسه قرآنی درهرمز گان با شعبات خود بخش اعظم استان را پوشش داده و در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی تلاش می کند.

 

حجت الاسلام زندوی، ابرازداشت: برای صدور مجوز فعالیت به موسسات و خانه های قرآنی هیچ محدودیتی وجود ندارد و افراد در صورت داشتن صلاحیت می توانند با دریافت مجوز از سوی دارالقر آن الکریم استان نسبت به راه اندازی این مراکز قرآنی اقدام کنند.

 

وی در ادامه از راه اندازی 300 خانه قرآن روستایی در استان خبر داد و بیان داشت: هرمزگان استانی متشکل از شیعه و اهل سنت بوده که هر دو از ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی در زمینه قرآنی دارا هستد.

 

حجت الاسلام زندوی با اشاره به آثار وبرکات این جشنواره که در رشته های مختلف قرآنی اعم از حفظ، صوت، قرائت، نقاشی، خطاطی و دیگر زمینه‌ها برگزار شد اشاره داشت و گفت: برپایی این جشنواره ها تبلیغی برای فراگیری و گسترش امور قرآنی و همچنین تشویقی برای جوانان به فراگیری قرآن بوده که بسیار تأثیر‌گذار است.

 

وی ادامه داد: سازمان دارالقرآن کشور، سازمانی پویا، زنده و با برنامه است که در زمینه های مختلف قرآنی در کشور فعالیت داشته و علیرغم کمبود اعتبارات و نیروی انسانی، کارهای ارزشمندی را در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی انجام داده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به فعالیت دیگر دستگاه‌های فرهنگی همچون سازمان اوقاف، دانشگاه ها، سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش وپرورش اشاره داشت و بیان کرد: متولی اصلی برنامه قر آنی در کشور سازمان دارلقرآن الکریم است.

 

حجت الاسلام زندوی با اشاره به تلاش های بی دریغ سازمان دارالقرآن الکریم در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور گفت: در استان هرمز گان نیز به تبعت از مرکز، برنامه های مختلفی را به منظور تحقق این امر مهم انجام شده است.

 

حجت الاسلام زندوی گفت: این دومین جشنواره قرآنی فجر در هرمزگان است که فعالان قرآنی اعم از شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگر به اجرای برنامه می پردازند.

 

وی در پایان ابرازداشت: استان هرمزگان در زمینه حفظ قرآن کریم به پیشرفت‌های قابل توجه استان هرمزگان دست یافته و دارالقرآن الکریم استان نیز با  دیگر دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش ارتباط خوبی برقرار کرده  و مقرر شده در خصوص اعزام مربی به مدارس  آموزش مربیان همکاری لازم از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان صورت گیرد./851/202/ب2

ارسال نظرات