۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۱۵۳۸۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

کنگره شعر آیینی، زمینه شکوفایی استعداد شاعران شیعه و سنی را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: کنگره شعر آیینی، رقابت سالمی برای شکوفایی استعداد شعرای آیینی شیعه و سنی در راستای تحکیم وحدت است.
مديرکل تبليغات اسلامي هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سید شکرالله زندوی در نخستین کنگره استانی شعر اهل بیت (ع) در سالن اجتماعات شرکت گاز در بندرعباس، با اشاره به اهمیت حضور مردم در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضور مردم، ایثار و فداکاری همبستگی پیروی از رهبر کبیر انقلاب، همصدایی و استقامت شور و شعور مردم در آن زمان از زیبایی‌های انقلاب و دهه فجر و پیروزی‌های انقلاب است.
 


وی در ادامه با اشاره به حرکات ناپسند رژیم شاهنشاهی برای سرکوب انقلاب مردمی افزود: رژیم فاسد طاغوتی، با توطئه های فراوان سعی داشتند تا قیام های مردمی را از بین ببرند اما مردم ایران به رهبری امام خمینی همه اینها نقش برآب شد و با اطاعت مردم از رهبری پیروزی فرخنده را به ارمغان آورد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان داشت: با بررسی تاریخ انقلاب در می‌یابیم که درروزهای هجدهم بهمن ماه 57  بوی پیروزی به مشام مردم می‌رسید و مردم در این ایام هر لحظه انتظار فرو ریختن نظام شاهنشاهی را داشتند.

 

وی در بخش از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره استانی  شعر اهل بیت(ع)، این کنگره را میدان رقابت سالمی برای شکوفایی استعدادهای شعرای آیینی شیعه و سنی در راستای تحکیم وحدت و نمایش عشق برادران اهل سنت به اهل بیت (ع) عنوان کرد.

 

حجت الاسلام زندوی، کنگره استانی شعر اهل بیت را یکی از برنامه‌های اساسی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ذکر کرد که برگزاری آن در دهه فجر انقلاب با هدف تلاقی سروده هایی در وصف اهل بیت(ع) در این ایام مبارک صورت گرفت.


وی، این کنگره را اولین کنگره استانی شعر اهل بیت در هرمزگان عنوان کر و بیان داشت: چندین کنگره منطقه‌ای با حضور شعرای آئینی از استان‌های سیستان و بلوچستان،کرمان و یزد در گذشته برگزار شده اما این کنگره، استانی و مختص شعرای اهل سنت و تشیع هرمزگان است.

 
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره؛ تبیین جایگاه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، بیان فضایل، شناسایی شعرای آئینی، تقدیر و تجلیل و در نهایت  تشویق شعرای آئینی را از اهم اهداف این کنگره برشمرد.


 
حجت الاسلام زندوی، تشویق را به عنوان موتور محرکه پیشرفت افراد در زمینه‌های مختلف دانست و ابرازداشت: با تشویق شعرای آئینی می‌توان به ارتقای سطح کیفی و کمی این برنامه‌ها دست یافت.


 
وی، این استان را در زمینه های مختلف فرهنگی غنی دانست و افزود: این کنگره میدان رقابت سالمی برای شکوفایی استعداد های شعرا آیینی شیعه و سنی در راستای تحکیم وحدت و نمایش عشق برادران اهل سنت به اهل بیت (ع) است.


 
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، با تاکید بر اینکه هنر در جامعه اسلامی اثر بخشی جاذب و ماندگاری دارد بیان کرد: شاعر با سرودن شعر هم خود را ماندگار می کند و هم اشعارش را و هرچه قدر محتوای شعر پرمغزتر باشد ازماندگاری بیشتری برخوردار است.


 
حجت الاسلام زندوی در پایان، با اشاره به آثار ارسالی شعرای آیینی به دبیرخانه این کنگره گفت: 200 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که با ارزیابی هیئت داوران 12 اثر به بخش پایانی این گنگره راه یافت و مورد قدردانی قرار گرفت./851/202/ب1

ارسال نظرات