۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۳۱۴۷۵۷
آیت‌الله نجم‌الدین طبسی:

تعدد فرق و ادیان با هدف مقابله با شیعه صورت گرفته است

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: تعدد فرق و ادیان همگی در یک راستا بوده و همگی با یک هدف فعالیت می‌کنند؛ تلاش همه آنان مبارزه با شیعه است و بودجه رهگیری این مسیر را هم، همگی از شیطان اخذ می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجم الدين طبسي  در گردهمايي دانش آموختگان نقد فرق و اديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله نجم الدین طبسی در گردهمایی دانش آموختگان نقد فرق و ادیان که پیش از ظهر امروز در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، اظهار داشت: کسی که می‌خواهد با فن مناظره آشنا شود، بهتر است، کتاب احتجاج مرحوم طبرسی را مطالعه کند.

 

استاد تاریخ و ادیان حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از کتاب احتجاج بیان کرد: علمای شیعه همواره مرزبان جبهه حق هستند؛ روزنه‌ای که ممکن است، ابلیس از آن سر در بیاورد، از سوی علمای شیعه مرزبانی می‌شود تا ضعیفان شیعه از وسوسه‌های شیطانی در امان باشند.

 

وی ادامه داد: اعتقادات بسیاری از شیعیان از روی احساس بوده و دلایل عقلانی و علمی اعتقادات خود را نیاموخته‌اند؛ بنابراین نباید به راحتی اجازه چاپ هر کتاب و تبلیغ هر فرقه و دینی را داد.

 

آیت‌الله طبسی ابراز کرد: وهابیان و تکفیری‌ها پیاده نظام ابلیس هستند؛ علمای دین باید مانع سلطه این قشر شوند و از همین رو است که همواره حملات زیادی به علمای دین صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: تعدد فرق و ادیان همگی در یک راستا بوده و همگی با یک هدف فعالیت می‌کنند؛ تلاش همه آنان مبارزه با شیعه است و بودجه رهگیری این مسیر را هم، همگی از شیطان اخذ می‌کنند.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ این‌که صدها نفر از طلاب و روحانیان در رشته‌های مختلف تخصص دارند، امر بسیار مطلوبی است که البته نخستین بنیانگزار آن نیز، امام محمد باقر(ع) هستند؛ البته امام زین العابدین(ع) هم در آن شرایط بحرانی، تلاش‌هایی در این باره انجام دادند.

 

وی یادآور شد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که زمین و تمام موجودات آن در عزای حضرت سید الشهدا(ع) گریه کردند به جز اهل شام که به شادی پرداختند؛ این انحراف عظیم از تلاش مستمر ایادی شیطان نشأت می‌گیرد.

 

 

آیت‌الله طبسی تأکید کرد: امام صادق(ع) به هنگام مناظره طلبی یکی از معتقدان به فرق و ادیان، خطاب به شخصی به نام یونس می‌فرمایند که تو در این زمینه تخصص نداری؛ کسی را برای مناظره با این فرد فرابخوان که در این زمینه تخصص داشته باشد؛ شخصی برای مناظره حاضر شد که کم سن‌تر از تمام علمای آن جلسه بود و امام(ع) ایشان را تأیید کردند.

 

وی در ادامه به قرائت و تشریح روایت فوق و مناظره صورت گرفته پرداخت و گفت: امام صادق(ع) در پایان این مناظره، بالاترین تقدیر را از هشام انجام دادند که به صورت تخصصی به مناظره پرداخت.

 

استاد تاریخ و ادیان حوزه علمیه قم تصریح کرد:‌ عبارت «و الشفاعة من وراعک» در روایت امام صادق(ع) بدین معناست که اگر کسی برای اهل‌بیت معصومین(ع) قدم بردارد، ائمه طاهرین(ع) او را کمک می‌کنند.

 

وی تأکید کرد:‌ شیخ زکزاکی، سنی شافعی بود اما در دیداری که با امام خمینی(ره) داشت، به قدری متحول شد که نه تنها، خود شیعه گشت، بلکه میلیون‌ها نفر را از اهالی نیجریه را به مکتب حق فراخواند؛ روز عاشورای گذشته، پنج میلیون شیعه نیجریایی در مسجد شیخ زکزاکی حضور داشتند./997/202/ب2

ارسال نظرات