۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۳۱۴۲۹۸
امام جمعه خرم آباد:

مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی تحقق بخشیدن به آرمان‌های قرآنی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که انقلاب ما ریشه در قرآن دارد، گفت: مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی تحقق بخشیدن به آرمان‌های قرآنی در جامعه است/
حجت الاسلامسيد احمد  ميرعمادي-امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در برگزاری همایش نور به مناسبت  سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، در قالب گفت و گوی پرسش و پاسخ با مجری همایش، گفت: انقلاب ما ریشه در قرآن و سیره اهل بیت(ع) دارد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که منظور از این که امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی، خدایی و قرآنی است، چیست؟ بیان داشت: انقلاب درخت تنومندی با شاخ و برگ‌هایی همچون قرآن و مضامین قرآنی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی علم، عدالت، بصیرت، ایمان، تقوا، دانایی و خدمت را از جمله شاخ و برگ های انقلاب عنوان کرد که در قرآن کریم همواره مورد اشاره و تأکید قرار گرفته است و گفت: قرآن و تعالیم قرآنی هدایت کننده بشر است.

 

وی از قرآن به عنوان چراغ هدایت بشر یاد کرد و افزود: در سایه عمل به تعالیم قرآنی ایمان تقویت می‌شود و عدالت برقرار خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان مسؤولیت‌پذیری، علم، پیشرفت، تعالی و رسیدن به کمال را از دیگر آثار تربیتی تعالیم قرآن عنوان کرد و اظهار داشت: در قرآن به عبادت و عبودیت پرداخته شده است.

 

وی با بیان این که مهم ترین هدف انقلاب اسلامی تحقق بخشیدن به اهداف و آرمان‌های قرآنی است، یادآور شد: اهداف و پیام‌های قرآن در انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرده است.

 

وی تصریح کرد: نماز، روزه، حج معنای عام عبادت و عبودیت و فراهم شدن زمینه رشد و تعالی انسان در سایه عمل به دستورات قرانی از دیگر معانی آن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: تفکر، علم‌آموزی، گره‌گشایی از مشکلات مردم، عفت، پاکدامنی و رعایت حجاب نگاه به قرآن، نگاه به چهره پدر و مادر، نگاه به سبزه و دریا، نگاه کردن به کعبه و هر چه که ما را به مسیر الی‌الله سوق دهد عبادت است.

 

وی در پایان با بیان این‌که انقلاب ما الهی، خدایی و قرآنی است، اظهار داشت: با تقوا، علم و عمل پاک باید از دستورات قرآن بهره مند شویم و اهداف انقلاب را تحقق بخشیم./9451/203/ب2

ارسال نظرات