۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۳۱۳۵۶۰
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

حمایت از داعش و فتنه گران با یک هدف صورت گرفت/ فتنه 88 انتحار سیاسی آمریکا در ایران بود

خبرگزاری رسا ـ محسنی ثانی گفت: در سال 88، دشمن تمام پتانسیل های خود را در اختیار فتنه گران قرار داد، اما حضور مردم در صحنه سیاسی کشور و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها فتنه گران را رسوا و تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد، بلکه موجبات انهدام عامل انتحاری یعنی دولت آمریکا را نیز فراهم آورد.
دکتر محسني ثاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدرضا محسنی ثانی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در مراسم یادبود شهدای مدافع حرم که درمحل حسینیه تهرانی ها برگزار می شد، گفت: در حال حاضر، حدود 90 درصد از تمرکز نظامی داعش از لحاظ نفرات، امکانات و پتانسیل های فرماندهی از سوریه خارج شده و در میان کشورهایی چون لیبی، چاد، نیجریه، عربستان سعودی و یمن پخش شده است.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی از آغاز بحران های منطقه اراده داشت تا اسلام راستین از معرکه پیروز و سربلند بیرون بیاید و بحمدالله این اراده به برکت خون پاک شهدای مدافع حرم و فرمانده سردار شجاع سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی محقق شده است.

 

از درّه پنج شیر تا گستره دنیا

محسنی ثانی اظهار داشت: یادم نمی رود که زمانی منتهای حدود نفوذ کشور ما مربوط به زمان حیات شهید احمدشاه مسعود در افغانستان و منحصر در دره پنج شیر این کشور بود؛ اما زیر سایه توجهات حضرت حجت (عج) و رهبری مدبّرانه رهبر معظم انقلاب و به برکت خون پاک شهیدان، صدام در عراق، بن علی در تونس، حسنی مبارک در مصر و قذافی در لیبی سرنگون شده و گستره نفوذ جمهوری اسلامی به تمام منطقه و حتی فراتر از آن گسترش یافته است.

 

وی ادامه داد: برای مثال، ارتش آمریکا پس از تسلط بر صدام سفارت ما در اربیل را تصرف کرد و حتی تنی چند از همراهان ایرانی جناب عمار حکیم را نیز به اسارت گرفت؛ اما پس از چندی، اوضاع به گونه ای از سوی رهبر معظم انقلاب و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدیریت شد که ارتش آمریکا با میلیاردها دلار لژستیک و هزاران سرباز و تانک و بالگرد، با خفت و خواری از عراق گریخت و به نوعی صحنه را به ما تقدیم کرد.

 

فتنه 88 انتحار سیاسی آمریکا در ایران بود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف دشمن از حمایت و پشتیبانی فتنه گران در سال 88 خاطرنشان کرد: روابط ایران و آمریکا در چندسال اخیر، صحنه یک رقابت تمام عمار در همه زمینه ها بوده است. برای مثال، پس از آن که جمهوری اسلامی کنترل اوضاع عراق را از دست آمریکا خارج کرد و محبوبیت فرهنگی بی سابقه ای در بین ملت عراق به دست آورد، ایالات متحده در مقابل این گسترش نفوذ، دست به یک انتحار سیاسی زد؛ تدارک یک انقلاب رنگی یا همان فتنه سیاسی یک انتحار سیاسی از جانب آمریکا بود.

 

وی ادامه داد: در انتحار سیاسی ـ همچون عملیات های انتحاری نظامی ـ تنها دو نتیجه را می توان انتظار داشت؛ یا انهدام هدف و یا انهدام عامل انتحاری. در سال 88، دشمن تمام پتانسیل های خود را در اختیار فتنه گران قرار داد، اما حضور مردم در صحنه سیاسی کشور و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها فتنه گران  را رسوا و تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد، بلکه موجبات انهدام عامل انتحاری یعنی دولت آمریکا را نیز فراهم آورد.

 

محسنی ثانی تصریح کرد: فتنه 88 برکات زیادی برای کشور داشت. پس از فتنه، در داخل کشور ماهیت شیطانی چهره بزک شده آمریکا بر همگان اثبات شد و عوامل نفوذی دشمن نیز رسوا شدند. در خارج از کشور، ملت های منطقه نیز به تأسّی از انقلاب اسلامی و قیام نه دی بیداری اسلامی خاورمیانه را رقم زدند، همان طور که تا امروز هم پس لرزه های آن بیداری بزرگ، حکومت های وابسته منطقه را می لرزاند.

 

حمایت از داعش و حمایت از فتنه 88 با یک هدف صورت می گرفت

محسنی ثانی داعش و جریان های تکفیری را نقشه دوم آمریکا برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در منطقه دانست و بیان کرد: پس از آن که فتنه 88 با هوشیاری و بصیرت مردم شکست خورد، آمریکایی ها بر بقایای طالبان و القاعده، گروه های تکفیری و وهابی را تاسیس کردند تا یک نهاد چریکی ـ مشابه حزب الله لبنان ـ بر علیه جمهوری اسلامی در منطقه به وجود آید و با فعالیت های ایران مبارزه کند.

 

وی افرود: تاسیس داعش، پس از فتنه 88، نقشه دوم آمریکا برای مقابله با ایران بود و از این جهت، داعش همان راهی را می رود که فتنه 88 پیشتر از آن و در مقیاس داخلی پیموده بود.

 

سه استراتژی آمریکا برای مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به خاطره ای از سفر اخیر خود به سوریه و لبنان اشاره کرد و گفت: یک ماه و نیم قبل که برای مذاکره پیرامون وقایع اخیر منطقه ای به ملاقات آقای بشاراسد در دمشق رفتیم و پس از آن نیز توفیق زیارت ذریّه رسول الله، سیدحسن نصرالله نیز ممکن شد، به یاد آوردیم که اوایل شروع ناآرامی ها در سوریه، مردم دمشق با صدای غرش توپخانه داعش و ارتش سوریه از خواب بیدار می شدند، اما درحال حاضر، آرامش و امنیت تامّی بر دمشق و مناطق دیگر این کشور حاکم است، امنیتی که جمهوری اسلامی آن را به ارمغان آورده است.

 

وی ادامه داد: با خروج آمریکا از عراق، داعش در سوریه جان گرفت. گروه های تکفیری با این نگرش که ما زمانی در شام صاحب منبر خلافت امویان و در بغداد صاحب منبر خلافت عباسیان بوده ایم و امروزه نیز باید این خلافت را از آنِ خود کنیم، اعلام جنگ کردند و با انواع اسلحه های آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی تجهیز شدند. بنا به گفته کارشناسان، 20 کشور غربی و عربی از داعش حمایت کردند.

 

محسنی ثانی ضمن تبیین استراتژی های سه گانه آمریکا از پشتیبانی داعش خاطرنشان کرد: آمریکایی ها قصد داشتند تا با تجهیز و پشتیبانی داعش، اولا تحرکات ایران را مهار کنند، ثانیاً تغییرات رفتاری در ایران ایجاد کنند و ثالثا بتوانند با تکیه بر تغییرات رفتاری، تغییرات ساختاری نیز در ایران به وجود آورند.

 

وی در انتهای سخنان خود تصریح کرد: در برابر این سه استراتژی، نسخه بَدَل از سوی رهبر معظم انقلاب نوشته و به گونه ای اجرا شد که این روزها با پیروزی هر عملیات ضدّداعشی، گسترش نام و آوازه مستشاران جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اقتدار جمهوری اسلامی را شاهد هستیم و این مهم به برکت خون 250 شهید گردان امام حسین (ع) و شهدای فاطمیون مدافع حرم محقق شده است./863/202/ب1

ارسال نظرات