۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۳۱۲۶۲۳
آیت الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از طلاب هند و کشمیر مطرح کرد؛

روش امام خمینی و رهبر انقلاب؛ بهترین الگو برای تبلیغ جهانی اسلام

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی انذار و تبشیر را وظیفه اصلی مبلغان دینی دانست و گفت: امیدواریم همانگونه که در ایران به برکت وجود امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و دنبال کردن این دو رسالت به پیروزی رسیدیم در دیگر کشورها هم شاهد انقلاب‌های اسلامی باشیم.
ديدار محسن رضايي با آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب هند و پاکستان و کشمیر که برای تحصیل به قم امده اند، اظهار داشت: انتظار ما از شما این است که در این هجرت به شهر قم که شهر علم و دین است به اندازه کافی از این فرصت استفاده کنید و بتوانید در برگشت منطقه خود را از این علم سیرآب کنید.

 

وی افزود: آمدن شما به شهر قم مصداق این روایت از امام صادق(ع) است که فرمودند علم دین از قم به سایر نقاط عالم منتشر خواهد شد و به فضل خدا شما هم جزء همین افراد خواهید بود.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی غرض از بعثت پیامبران(ص) را هدایت مردم به راه خدا دانست و ابراز داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید من پیامبران را فرستادم تا با یک دست به مردم بشارت رحمت خدا و بهشت را بدهند و با دست دیگر مردم را انذار دهند و از نافرمانی خدا برحذر دارند و در حقیقت کار انبیا(ص) بشارت و انذار است.

 

وی با بیان این که کار شما هم پیامبر گونه است، خاطرنشان کرد: شما هم باید مانند انبیاء(ص) از یک طرف مردم را به سمت خدا هدایت کنید و از طرف دیگر نسبت به دوزخ هشدار دهید تا هم برای خود و هم برای مردم خود سودمند باشید.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: همانگونه که ایران به برکت وجود امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب این دو جهت رسالت را دنبال کرد و شاهد پیروزی اسلام و انقلاب بودیم امیدواریم همین نوع تبلیغ در کشورهای دیگر هم به دست شما دنبال شود و شاهد انقلاب‌های اسلامی در سایر کشورهای دنیا نیز باشیم.

 

وی با بیان این که مراجع سنگرهای الهی در قم هستند، ابراز داشت: ما همیشه دعا گوی شما هستیم تا شما بتوانید با تحصیل علوم دینی به کمال برسید و علم خود را به شهرهای خود برسانید./843/پ202/ج

ارسال نظرات