۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۳۱۲۵۲۷
کوشکی:

برخی نزدیکان روحانی می خواهند رییس جمهور را خرج اهداف انتخاباتی خود کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر لزوم هوشیاری رییس جمهور نسبت به فشارهای افراطیون، گفت: برخی نزدیکان روحانی می خواهند رییس جمهور را خرج اهداف انتخاباتی خود کنند.
کوشکي

محمد صادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اظهارات رییس جمهور مبنی بر این‌که احراز صلاحیت واقعی از آن مردم است، گفت: ریشه این اظهارات را باید در فشارها و جوسازی‌هایی که اطرافیان رییس جمهور می‌کنند جست‌وجو کرد.

 

وی با بیان این‌که متأسفانه اطرافیان رییس جمهور کسانی هستند که وابستگی‌های سیاسی و جناحی کاملا آشکاری دارند، ابراز داشت: این عده تلاش دارند با استفاده از جایگاه و موقعیت رییس جمهور فضای انتخابات را به سوی خودشان سوق دهند.

 

کوشکی با تأکید بر این‌که آنها می‌خواهند رییس جمهور را خرج اهداف انتخاباتی خود کنند، تصریح کرد: تجربه نشان داده است که در چنین مواردی ممکن است رییس جمهور هزینه شود اما هیچ خروجی مطلوبی نخواهد داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به اظهار نظر رییس جمهور مبنی بر این‌که اگر قرار است فقط یک جناح در مجلس حضور داشته باشد دیگر چه نیازی به انتخابات است، ابراز داشت: اینکه در انتخابات چند جناح شرکت کند یا نکند ربطی به قانون ندارد بلکه به ظرفیت جامعه مربوط می‌شود.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: اگر انتخابات تک جناحی بود و شورای نگهبان طرفدار جناح خاصی بود الان آقای روحانی رییس جمهور نبود و همین امر بهترین دلیل برای وی است.

 

استاد دانشگاه تهران با اشاره به این‌که رییس جمهور همواره از اعتدال سخن گفته و از تندروی ها گلایه کرده ولی الان مواضع دیگری در پیش گرفته است، تصریح کرد: اگر بخواهیم سمت و سوی رییس جمهور را بررسی کنیم، وی در برخی مواقع به جای این که معتدل رفتار کرده باشد، به گونه ای دیگر اتخاذ موضع کرده است.

 

کوشکی در پایان با بیان این‌که بقایای جبهه مشارکت خواسته‌هایی داشتند که متاسفانه در برخی اظهارات ریس جمهور بیان شده است، خاطرنشان کرد: همین امر نشان دهنده این است که رییس جمهور در گفتمان اعتدال خود شفاف نبوده و نیست./922/ت302/ج

 

ارسال نظرات