۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۳۱۱۹۹۵
مدیر جمعیت حامیان مقاومت اسلامی:

ولایت مداری جوانان حزب الله نتیجه صدور انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر جمعیت حامیان مقاومت اسلامی ولایت مداری، تشکل سازی و خودسازی را از ویژگی های جهاد مغنیه عنوان کرد و گفت: این مدل ولایت مداری که در جوانان حزب الله بروز و به ثمر نشسته نتیجه صدور انقلاب اسلامی ایران است.
تصويرديدار شهيد جهاد مغنيه با رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، شریعتمدار، مدیر جمعیت حامیان مقاومت اسلامی، شب گذشته در مؤسسه جوانان آستان قدس در بزم اندیشه به تشریح ویژگی های جهاد مغنیه، فرزند سردار بی‌بدیل حزب‌الله و ضرورت الگوگیری جوانان از همه جنبه های شخصیتی اسوه های مقاومت و انقلاب اسلامی پرداخت.

 

وی اظهار کرد: نمونه های چند هزار نفری از جهاد مغنیه مانند شهیدان همت، باکری و چمران را داریم که یا از آن ها سراغی گرفته نمی شود و یا این که آن را تبدیل به چهره های آسمانی و دست نیافتنی می کنیم.

 

شریعتمدار با اشاره به این که تنها بخشی از زندگی اسطوره های تاریخ شناسانده می شود، ابراز کرد: وقتی به دنبال الگو هستیم، آن ها را مربوط به گذشته و متفاوت می دانیم اما حقیقت این است که تنها بخشی از زندگی آن ها را که اهمیت بیشتر دارد را نقل می کنیم.

 

مدیر جمعیت حامیان مقاومت اسلامی ویژگی های شهید جهاد مغنیه را برشمرد و گفت: وی عاشق فوتبال، موسیقی، شعر و نیز بسیار شیک پوش بود.

 

وی نداشتن آرامش را ویژگی بارز شهید جهاد مغنیه عنوان و اظهار کرد: خدا در قرآن به استقامت تأکید داشته و اهم نعمت خداوند استقامت است و باید مجاهدت و تلاش در زندگی داشت و حال آن که انسانی که مجاهد داشته باشد، می تواند آرام و قرار داشته باشد؟        

      

شریعتمدار افزود: پدر این شهید بزرگوار(عمادمغنیه) 20 سال در خفا زندگی کرد و جهاد در دانشگاه آمریکایی بیروت درس می خواند و مسؤول شاخه حزب الله در این دانشگاه بود و تیمی مانند اردوهای جهادی راه اندازی کرد و با جذب جوانان از  جمله دختران بی حجاب به خانواده های فقرا، شهدا، اسیر و کسانی که نیاز به کمک داشتند، یاری می رساند در حالی که ما می گوییم، دانشگاه فضای مناسبی ندارد و نمی شود به آن نزدیک شد.

 

مدیر جمعیت حامیان مقاومت اسلامی با اشاره به ضرورت آشنایی جوانان با الگوهای دست یافتنی مانند جهاد مغنیه خاطرنشان کرد: باید به جوان ها اجازه دهیم که گاهی خطا کرده و خودشان بازگردند و نیز با الگوهای دست یافتنی آشنا و احساس نزدیکی به آن ها داشته باشند.

 

وی افزود: امروز به صورت جدی جوان ها به بحران هویت دچار شده اند و باید هویت سازان عصر حاضر که بسیار هستند را در دسترس آن ها قرار دهیم.

 

شریعتمدار به علاقه مندی جهاد مغنیه به ولایت فقیه اشاره و اظهار کرد: جهاد مغنیه نسبت به آرمان های انقلاب، مقاومت و حزب الله پایبند بود و این در بین ما کمرنگ شده است و باید احیاء شود و یکی از راهکارهای آن این است که چنین جمع هایی جوان تر و پرشورتر باشد.

 

ولایت مداری جوانان حزب الله نتیجه صدور انقلاب اسلامی ایران است

مدیر جمعیت حامیان مقاومت اسلامی به کارهای شاخص جهاد مغنیه اشاره و اظهار کرد: ولایت مداری، تشکل سازی و در ضمن آن خودسازی از ویژگی های این شهید عالیقدر بود و حال آن که امروز بسیج ما چه قدر دغدغه کادرسازی دارد.

 

وی با اشاره به ولایت مداری جوانان حزب الله، گفت: این مدل ولایت مداری که در جوانان حزب الله بروز و به ثمر داده است نتیجه صدور انقلاب اسلامی ایران است و این به خاطر ذات انقلاب است که به دیگر کشورها منتقل شود.

 

شریعتمدار با بیان این که دنیا به ایران اسلامی به رهبری امام خامنه ای چشم دوخته است، گفت: در کشورهای منطقه از قبیل سوریه، عراق، شیعه های عربستان و نیجریه چشم امید به جمهوری اسلامی ایران دارد چنانچه که شیخ زاکزاکی به محضر امام خامنه ای رسیده و عرصه مقاومت را جدی می بیند و در طول 10 تا 20 سال 10 میلیون نفر را در این کشور شیعه می کند.

 


مدیر جمعیت حامیان مقاومت اسلامی ادامه داد: اگر می خواهیم مقاومت را به خوبی بشناسیم باید ولایت مداری، رفتارهای تشکلی، خستگی ناپذیری و استقامت را در همه عرصه ها بشناسیم./1310/202/ب1

ارسال نظرات