۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۳۱۱۸۴۹
امام جمعه محمود آباد:

هرگونه اختلاف افکنی خیانت به نظام و ملت ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمود آباد تفرقه و اختلاف را خواست اصلی دشمنان نظام دانست و با بیان این که هرگونه اختلاف افکنی خیانت به نظام و ملت ایران اسلامی است، گفت: مسؤولان باید هوشیار باشند تا خدای ناکرده در مسیر اهداف دشمنان گام بر ندارند.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در نشست جامعه روحانیت این شهرستان با ابراز نگرانی از وضعیت حجاب در جامعه، افزود: متأسفانه علیرغم تأکیدات و هشدارهای داده در این خصوص موضوع بی‌حجابی به‌صورت خزنده‌ای در جامعه در حال پیشرفت است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسأله حجاب تنها با یک بخشنامه و اقدامات جزیره ای حل نمی شود، خاطرنشان کرد: برای نهادینه کردن این فرهنگ نیازمند عزم ملی هستیم تا بتوانیم معضل بدحجابی را از جامعه ریشه کن کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود با بیان این که تلاش و از خودگذشتگی روحانیت پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت، افزود: امروز  روحانیت میراث دار چنین جریان تاریخی و معنوی هستند.

 

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که مسؤولیت روحانیت در هیچ برهه ای سنگین تر از زمان فعلی نبوده است، تصریح کرد: روحانیت امروز باید با حفظ زهد، تقوا، ساده زیستی و معنویت در محور ولایت گام بردارد.  

 

وی عظمت امروز دین مبین اسلام را به برکت نقش آفرینی روحانیت دانست و تصریح کرد: اگر امروز عاشورا به عنوان یک واقعه عظیم در دنیا مطرح شده به دلیل تلاش های روحانیت آگاه بوده است.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید براین که روحانیت باید در علم و عمل الگوی جامعه باشد، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت مسؤولیت سنگینی را پذیرفته و اگر به وظایف خود عمل کند مبلغ خواهد بود.

 

امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که روحانیت امروز باید هر آنچه که در توان دارد برای حفظ و تقویت نظام به میدان بیاورد، افزود: در شرایطی که دشمنان بسیاری برای ضربه زدن به این نظام الهی هم قسم شده اند باید گوش به فرمان نائب امام زمان(عج) باشیم تا آسیبی به مملکت ما وارد نشود.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که روحانیت باید دین و ارزش های ناب اسلامی را به شیوه ای صحیح در جامعه تبلیغ و ترویج کند، افزود: شبهه زدایی در جامعه باید امروز بیشتر مورد توجه روحانیت آگاه قرار گیرد.  

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه رفیع ولایت فقیه در فرهنگ دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه ریشه در معارف دینی دارد و به نوعی تداوم‌ بخش راه انبیا، اولیای الهی و ائمه معصومین(ع) است که مردم با پیروی از آن می‌توانند در برابر دشمنان پیروز شوند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امام‌خمینی(ره) به عنوان رهبر معنوی و برجسته دینی ایران در بین مردم از جایگاه رفیع مرجعیت برخوردار بودند و حرکت مذهبی و سیاسی را با همراهی مردم در ایران شروع کرد و توانست به مرور زمان این حرکت را در بین مردم گسترش دهد، ادامه داد: امام خمینی(ره) با ترویج مبانی و ارزش‌های اسلامی بین مردم توانست زمینه برپایی انقلاب اسلامی را در ایران فراهم کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: امروز برخی ها به دنبال صدمه زدن به جایگاه ولایت فقیه هستند که به لطف خداوند و حمایت ها و هوشیاری مردم جایگاه ولایت فقیه و رهبری در کشور هر روز بیشتر از گذشته عزت‌مندتر و سربلندتر خواهد شد.

 

وی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی به برکت ولایت و امامت بوده است، بیان داشت: پس از انقلاب همواره دشمنان به دنبال ایجاد مانع در برابر نظام اسلامی بودند که نمونه آن وقایعی چون ششم بهمن آمل است که در آن گرفتار عذاب الهی شدند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که دشمنان، ولایت فقیه را مهم ترین عامل شکست نقشه های شوم خود می داند، تصریح کرد: نظام سلطه در برابر اقتدار و عظمت ملت ایران به زانو در آمده است.

 

وی تفرقه و اختلاف را خواست اصلی دشمنان نظام دانست و با بیان این که هر گونه اختلاف افکنی خیانت به نظام و ملت ایران اسلامی است، تصریح کرد: مسؤولان باید هوشیار باشند تا خدای ناکرده در مسیر اهداف دشمنان گام بر ندارند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت وحدت حول محور ولایت در جامعه اسلامی تأکید کرد و با بیان این که مسؤولان باید در همه امور تابع محض ولایت فقیه باشند، ادامه داد: پیروی از رهنمودهای رهبر انقلاب یک تکلیف شرعی است./1317/202/ب1

ارسال نظرات