۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۳۱۱۴۴۴
امام جمعه فاروج:

انتخاب صحیح و اصلح مهم‌ترین رسالت مردم در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: مهم‌ترین رسالت مردم در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پیش رو، انتخاب صحیح و اصلح است.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه امسال، به تشریح فرمایش‌های اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات پرداخت و اظهار کرد: با توجه به تأکیدهای معظم له، همه مسؤولان و مردم می بایست برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حماسی فعالیت کنند.

 

وی با بیان اینکه انتخابات عرصه تعیین سرنوشت آینده کشور محسوب می شود به همین دلیل باید در قبال آن نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشیم، افزود: همان گونه که انتخابات مرجع تعیین سرنوشت آینده کشور است، این عرصه در صورت عدم دقت می تواند به محلی برای نفوذ و ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی نیز تبدیل شود.

 

حجت الاسلام قلیزاده اضافه کرد: برای جلوگیری از این روند می بایست فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون حق‌الناس بودن انتخابات، مشارکت حداکثری مردم حتی افرادی که اعتقادی به نظام و رهبری ندارند و قانونمندی در این فرآیند مهم سرلوحه کار همه مردم و مسؤولان قرار گیرد.

 

امام جمعه فاروج با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی یک تکلیف شرعی، قانونی و ملی است، افزود: همان گونه که رهبری نیز تأکید کردند همه موظف به حضور در انتخابات و نقش‌آفرینی در تحقق این حماسه سیاسی بزرگ هستند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به اینکه تمام مراحل انتخابات مشمول اصل حق‌الناس می شوند، تصریح کرد: حق‌الناس بودن انتخابات مراحل مختلفی داشته که از سوی رهبری تشریح شده و کسی نمی تواند آن را مصادره به مطلوب کند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این عرصه مهم‌ترین رسالت مردم، انتخاب صحیح و اصلح است، خاطرنشان کرد: انتخاب صحیح مردم در زمینه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اهمیت بالایی دارد چرا که رأی مردم نقش اصلی را در ترکیب این مجالس بازی می کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با تأکید بر اینکه مردم باید در انتخابات و رأی دادن به افراد مختلف بر اساس لیست‌های ارائه شده نهایت دقت را داشته باشند، افزود: شاید برخی از نامزدهای انتخابات برای مردم آن‌چنان شناخته شده نباشند که در این زمینه رأی دادن بر اساس لیست‌های اعلامی می تواند کارگشا باشد اما آنچه در این زمینه اهمیت دارد توجه به پشت پرده لیست‌های انتخاباتی ارائه شده است.

 

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: در این زمینه می بایست به لیست هایی اعتماد کرد و بر اساس آنها رأی داد که از سوی متدینان و نیروهای انقلابی ارائه شده باشد.

 

وی با بیان اینکه افزون بر این رأی دهندگان نیز می بایست با تحقیق و تفحص، نامزد اصلح و مناسب را یافته و به او رأی دهند، اظهار کرد: اقداماتی چون هزینه‌کرد زیاد در تبلیغات، دادن وعده ها و قول‌های عجیب و غریب و نشدنی و تخریب رقبا و سیاه‌نمایی علیه وضعیت کشور از نشانه‌های صلاحیت نداشتن یک داوطلب برای ورود به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: آن دسته از نامزدهای انتخاباتی که برای کسب رأی برخی افراد معلوم‌الحال و مسأله‌دار، در تبلیغات انتخاباتی خود اقدام به موضع‌گیری علیه نظام و تخریب رهبری می‌کنند نیز صلاحیت نشستن بر کرسی های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را ندارند از این رو باید مردم با شناسایی این نامزدها، از رأی دادن به آنها خودداری کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان اینکه اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری از مجلس شورای اسلامی بالاتر است، افزود: با وجود این دشمن برای هر دو انتخابات پیش رو برنامه‌ریزی کرده و قصد دارد فتنه جدیدی ایجاد کند.

 

وی تصریح کرد: دشمنان، منافقان، فتنه‌گران گذشته و کسانی که بنیان فتنه جدید را گذاشته و ادعای شبه تقلب راه انداخته اند باید بدانند که ملت ایران در سال 94 همان ملت نهم دی ماه سال 88 هستند به همین دلیل باید مراقب رفتارهای خود بوده و اقدامات غلط گذشته را تکرار نکنند./9314/302/ب1

ارسال نظرات