۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۳۱۱۴۰۶
امام جمعه اهر:

اگر همه تحریم‌ها نیز رفع شود، باید از اقتصاد نقتی رهایی یابیم

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: اگر همه تحریم‌ها نیز رفع شود، باید از اقتصاد نقتی رهایی یافته و به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به قطع رابطه عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: دولت سعودی در نظام سیاسی بین‌الملل چندان مهره مهمی به شمار نمی رود که قطع رابطه‌اش با جمهوری اسلامی تأثیرگذار باشد.

 


وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) پیش از این فرموده بودند؛ مسلمانان نمی دانند این درد را به کجا ببرند که آل سعود و "خادم الحرمین" به اسرائیل اطمینان می‌دهد که ما اسلحه خودمان را علیه شما به کار نمی بریم و برای اثبات حرف خود با ایران قطع رابطه می‌کنند.

 


امام جمعه اهر ادامه داد: آل‌سغود دست در دست استکبار و رژیم صهیونیستی گذاشته و خود را خادم الحرمین می نامند، اما تمامی نقشه ها و فسادهایی که به بار آورده است؛ مصداق خائن الحرمین شیوخ مرتجع سعودی است، امروز جهان استکبار سیاست های خصمانه خود را از سوی دولت‌های منطقه‌ای پیگیری می کند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز برجام اظهار داشت: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند؛ حتی اگر مسأله هسته ای حل شود، استکبار جهانی ده ها بهانه دیگر برای تحریم و فشار پیش می کشد. آمریکائی ها به دنبال این هستندکه تابع آنان باشیم و مادامی که ما از آنها تبعیت نکنیم، دست از توطئه و فتنه برنخواهند داشت.

 


حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: تاریخ نشان داده اگر رغبت و تمایلی به استکبار جهانی نشان بدهیم، همان لحظه، لحظه شکست ما بوده است، چراکه استکبار از طرق مختلف سعی در نفوذ و ریل گذاری در مملکت ما را دارد که نمونه اش تحریم ها و کاهش قیمت نفت به زیر 25 دلار است که در طول 12 سال گذشته بی سابقه بوده است.

 


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی افزود: راه نجات ایران از مشکلات اقتصادی همان نسخه شفا بخش مقام معظم رهبری یعنی اقتصاد مقاومتی است که می فرمایند؛ عزیزان راه نجات کشور و علاج کشور اقتصاد مقاومتی است. پس لازم است تلاش کنیم این نسخه شفا بخش را بی درنگ و بدون وقفه اجرا کرده و اتکای اقتصادی به نفت را از بین ببریم.

 


وی ادامه داد: این روزها، آزمونی برای غربی هاست تا پایبندی خود را به اجرای برجام نشان بدهند که امیدواریم به تفاهم و توافقی که انجام گرفته عمل کرده و در این زمینه حسن نیت خود را ثابت کنند. اما باید دانست که اگر همه تحریم‌ها نیز رفع شود، باید از اقتصاد نقتی رهایی یافته و به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم./935/302/ب1

ارسال نظرات