۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۳۱۰۵۵۶

زمان شروع پذیرش حوزه علمیه خراسان اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر پذیرش و بررسی حوزه علمیه خراسان گفت: ثبت نام ورود به حوزه علمیه خراسان سال تحصیلی 96 ـ 95 از 15 بهمن 94 به صورت اینترنتی آغاز می‌شود.
ناصري نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام شیردل ناصری نژاد، مسؤول دفتر پذیرش و بررسی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه طلاب حوزه های علمیه میراث داران اسلام و سربازان امام زمان(عج) هستند و افراد دارای صلاحیت پذیرش خواهند شد، خاطر نشان کرد: پذیرش رسمی طلاب جهت تحصیل در حوزه علمیه برادران و خواهران خراسان سال تحصیلی 96 ـ 95 از 15 بهمن ماه 94 آغاز خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه پذیرش به صورت سراسری در کل کشور امکان پذیر است، افزود: آزمون ورودی فقط در سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی برگزار خواهد شد.

 

مسؤول دفتر پذیرش و بررسی حوزه علمیه خراسان، خاطر نشان کرد: متقاضیان ثبت نام می بایست از تاریخ 15 بهمن لغایت 29 اسفند ماه 94 به پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان مراجعه کنند.

 

وی اضافه کرد: ثبت نام کنندگان می‌توانند پس از نام نویسی جهت ویرایش اطلاعات خود از 21 الی 25 فروردین ماه سال 95 در این سایت اقدام نمایند و کارت ورود به جلسه آزمون را، اول لغایت ششم اردیبهشت ماه دریافت کنند.

 


حجت الاسلام ناصری نژاد، با اشاره به آزمون ورودی خاطر نشان کرد: برادران دارای مقاطع سیکل(نظام قدیم و پایه نهم دوره اول دبیرستان نظام جدید) و دیپلم و خواهران در مقطع دیپلم می توانند در آزمون دوره بلند مدت حوزه علمیه خراسان شرکت کنند

 


وی همچنین در ادامه گفت: در دوره سفیران هدایت، خواهران و برادران با مقطع تحصیلی دیپلم به بالا می توانند شرکت داشته باشند.

 


مسؤول دفتر پذیرش و بررسی حوزه علمیه خراسان، یادآور شد: متقاضیان خواهر و برادری که دارای مقاطع تحصیلی کاردانی و بالاتر از آن می باشند، در آزمون ورودی شرکت نمی کنند و این دسته از متقاضیان بعد از اتمام ثبت نام خود به مرحله تحقیق و مصاحبه ارجاع داده می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود 3هزار نفر ظرفیت پذیرش در حوزه علمیه خراسان می باشد، تاکید کرد: متقاضیان با مطالعه و اطلاع کامل در انتخاب حوزه و اولویت های خود در زمان ثبت نام، تصمیم درست را اتخاذ کنند.

 


حجت الاسلام ناصری نژاد، با بیان اینکه همه افراد در سراسر ایران از یک شرایط برخوردار هستند، در ادامه گفت: حافظان قران کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و خانواده های رزمندگان، جانبازان و شهدا می توانند از اولویت هایی که در دفترچه راهنمای پذیرش قید شده است، استفاده کنند.

 


بنابر این گزارش، زمان برگزاری آزمون سراسری 10 اردیبهشت ماه و اعلام نتایج آزمون کتبی 30 اردیبهشت ماه 95 خواهد بود.

 


زمان مصاحبه 20 خردادماه لغایت 3 تیرماه 95 برنامه ریزی شده است که اسامی پذیرفته شدگان پس از مصاحبه، برادران 20 تیرماه و خواهران 10 مردادماه اعلام خواهد شد.

 


لازم به ذکر است که آغاز دوره تثبیتی و مرحله نهایی مصاحبه خواهران و برادران جهت ورود به حوزه علمیه خراسان از 22 تیرماه لغایت 31 مردادماه 95 انجام خواهد پذیرفت./859/102/ب1


منبع:سایت حوزه علمیه خراسان

ارسال نظرات