۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۳۱۰۲۸۳
امام جمعه ازنا:

صیانت از آراء مردم در انتخابات حق الناس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان ازنا صیانت از آراء مردم در جریان انتخابات را حق الناس بیان کرد و گفت: رأی مردم یک امانت است و باید در حفظ این امانت تلاش کرد.
انتخابات

حجت الاسلام علیرضا هراتی، امام جمعه شهرستان ازنا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مقوله حق الناس وسیع و معانی گوناگونی دارد.

 

وی با اشاره به سخنرانی اخیر رهبری در جمع ائمه جمعه کشور عنوان داشت: احراز صلاحیت ها از سوی مجموعه هیأت اجرایی و نظارت از دیگر مصادیق حق الناس است.

 

حجت الاسلام هراتی افزود: اگر برخی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شرایط لازم در جهت خدمت در سنگر مجلس را باشند و صلاحیت آنان تأیید نشود، این اقدام پایمال کردن حق الناس به حساب می آید. 

 

وی در ادامه تصریح کرد: افرادی نیز که از نظر اعتقادی و کاردان بودن شایستگی لازم برای حضور در سنگرهای ارزشمند انقلاب را نداشته باشند، تأیید صلاحیت این افراد نیز پایمال کردن حق الناس است.

 

امام جمعه شهرستان ازنا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را متعلق به مردم دانست و افزود: شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق های رأی نیز وظیفه ملت ایران است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی مردم با اعتماد پای صندوق های رأی می آیند، ضروری است در جهت حفظ و تقویت اعتماد مردم گام برداشت.

 

صیانت از رأی مردم موجب حفظ و تقویت اعتماد مردم می شود

حجت الاسلام هراتی حفظ و تقویت اعتماد مردم را وظیفه متولیان امر در عرصه انتخابات دانست و گفت: برای حفظ اعتماد مردم در جریان انتخابات وظیفه دست اندرکاران انتخابات پیش رو سنگین تر می شود.

 

وی تأکید کرد: همه کسانی که در برگزاری انتخابات نقش دارند ازجمله هیأت نظارت، اجرایی و بازرسی باید در ایجاد انتخاباتی سالم و حفظ آرامش فضای انتخاباتی تلاش کنند.

 

امام جمعه شهرستان ازنا در ادامه با بیان این که صیانت از آراء مردم در انتخابات حق الناس است، اظهار داشت: متولیان امر باید همت خویش را در صیانت و نگهداری از امانت مهم مردم به کار گیرند.

 

حجت الاسلام هراتی تصریح کرد: صیانت از رأی مردم در عرصه انتخابات نه تنها موجب تقویت اعتماد مردم می شود بلکه عرصه را برای نفوذ دشمن در این عرصه تنگ می کند./9459/302/ب1

ارسال نظرات