۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۳۰۹۹۵۷
استاد حوزه و دانشگاه:

مشارکت حداکثری مردم ایران در انتخابات سبب ارتقای امنیت جهان اسلام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اشکوری به آثار مشارکت سیاسی مردم در سطح داخلی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: مشارکت سیاسی مردم ایران در انتخابات، افزون بر آثار داخلی، برای جهان اسلام ایجاد امنیت و اقتدار می‌کند و به این وسیله بسیاری از دشمنی‌ها نیز دفع می‌شود.
حجت الاسلام اشکوري

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت انتخابات در عرصه ملی و بین المللی اظهار داشت: مشارکت سیاسی، محل تجلی مشروعیت سیاسی نظام  است؛ یعنی هر اندازه ضریب مشارکت مردم بیشتر شود، برای نظام مشروعیت سیاسی ایجاد می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه، انتخابات را عرصه‌ای برای ظهور همدلی ملت و دولت خواند و افزود: مشارکت سیاسی در انتخابات، نشانگر وفاق ملی است که ضریب آن را در جامعه بالا می‌برد.

 

وی به آثار مشارکت سیاسی مردم در سطح داخلی و بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: از منظر دیگر مشارکت سیاسی، ایجاد کننده اقتدار ملی است و منجر به بالا رفتن کارآمدی نظام اسلامی می‌شود که اگر همه این عوامل در کنار هم قرار بگیرند، برای کشور تولید قدرت، امنیت ملی کرده و اهداف ملی را تسریع می‌بخشند.

 

حجت الاسلام اشکوری ابراز داشت: امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب براساس مبانی دینی عنوان کرده‌اند که حضور در انتخابات واجب شرعی است.

 

وی عملکرد و تحولات سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه را مهم ارزیابی و تصریح کرد: هر اندازه که انقلاب اسلامی در منطقه رشد ‌کند؛ فضا برای جریان‌های مقابل سخت‌تر شده و دشمنی‌ها افزایش می‌یابد و به صورت طبیعی تحرکات سیاسی جمهوری اسلامی نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: مشارکت سیاسی مردم ایران در انتخابات، افزون بر آثار داخلی، برای جهان اسلام ایجاد امنیت و اقتدار می‌کند و به این وسیله بسیاری از دشمنی‌ها نیز دفع می‌شود.

 

وی تأکید کرد: انتخابات این دوره به دلیل افزایش دشمنی‌ و خصومت‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ از این‌رو یکی از مهم‌ترین واجبات شرعی، حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات است./908/ت302/ف

ارسال نظرات