۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۳۰۹۴۴۰
حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد:

آل سعود به نام دین مسلمانان را تکفیر می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد قطع رابطه کشورهای مختلف با عربستان در سیاست‌گذاری‌های این کشور تأثیرگذار دانست و گفت: حمایت کشورهای طبیعی مانند امارات از آل سعود طبیعی است.
علي نظري منفرد
حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با ابراز تأسف از شهادت شیخ نمر گفت: ما وظیفه داریم که پیام مظلوم را منتقل کرده و به مردم دنیا برسانیم؛ ما باید از جنایات عربستان پرده برداریم و بگوییم که حکومت دیکتاتور عربستان مسلمانان را شکنجه می‌کند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: جامعه جهانی باید با جنایات آل سعود آشنا شود و بداند که این‌ها به اسم اسلام سایر مسلمانان را تکفیر می‌کنند و شیخ نمر این روحانی مبارز را به دلیل عدالتخواهی و دفاع از مظلومان با انگ تروریست به شهادت رسانند.
حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد در نقل سخنی از قرآن مبنی بر اینکه «کسی که به او ستم شده است باید فریاد بزند» تصریح کرد: محکوم کردن و تشکیل جلسات شیعیان، احزاب و گروه‌هایی که وجود دارند وظیفه‌ای بر گردن ماست؛ مسلمانان جهان اسلام باید قیام کنند و صدای این مظلومیت را باید با فریاد به گوش جهانیان رساند.
وی از حکومت‌های دیگر خواست تا با آل سعود مقابله کنند و گفت: قطع رابطه با این حکومت سبب خواهد شد تا به اشتباهات خود پی برده و بفهمد که کشورهای زیادی مخالف سیاست‌های این کشور در سطح جهان هستند.
استاد حوزه علمیه قم مطالبه مردم از سازمان‌های بین الملل حقوق بشری بویژه سازمان کنفرانس اسلامی را خواستار شد و گفت: این سازمان‌ها با فشار مردم باید به حرکت در بیایند؛ این حرکت باعث خواهد شد تا فشارهای بیشتری به آل سعود وارد شود.
حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد فشارهای نظامی کشورهای منطقه به عربستان را در تعدیل سیاست‌گذاری‌های آل سعود تأثیرگذار دانست و گفت: فشارهای نظامی کشورهای منطقه به آل سعود باید با درایت و حساب شده باشد.
وی حمایت بعضی از کشورهای منطقه مانند امارات را از آل سعود طبیعی ارزیابی و تصریح کرد: این کشورهای منطقه بیشتر به دنبال عربستان هستند و از رژیم آل سعود فرمان می‌برند؛ حکام این کشورها اگر به وجدان و خرد خود مراجعه کنند به ظالمانه بودن فعالیت‌های آل سعود پی خواهند برد./836/ت302/ج
ارسال نظرات