۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۳۰۹۱۹۵
در نشست خبری آسیب شناسی طرح رحله مطرح شد؛

علاقه‌مند شدن نوجوانان به محیط‌های حوزوی از طریق قرآن/ لزوم توجه به دغدغه تربیت 10 میلیون حافظ در کشور

خبرگزاری رسا ـ فعالان قرآنی و مسؤولان اجرایی طرح رحله در نشستی صمیمی به بررسی ابعاد مختلف طرح قرآنی پرداختند.
طرح رحله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری آسیب شناسی طرح قرآنی رحله، شامگاه سه‌شنبه 1 آذر با حضور حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مجری طرح رحله، حسن محمدی رییس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، حجت الاسلام موسوی متقی مسؤول ستاد تربیت حافظ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  و در محل اتحادیه قرآن و عترت کشور برگزار شد.



تعامل بسیار خوب ارگان‌های قرآنی برای طرح رحله

در بخش ابتدایی این نشست حجت الاسلام علیرضا شاهسونی با تقدیر از تلاش‌های انجام شده برای طرح قرآنی رحله، گفت: در مسیر اجرای طرح رحله، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، سازمان اوقاف و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار تلاش کردند.



وی افزود: طرح رحله با این هدف برگزار شد که بتوانیم جمعیت مردان کشور را نسبت به حفظ قرآن تشویق کنیم، در این طرح که در 16 استان کشور برگزار شد بیش از 1200 نفر حضور مستمر داشتند.



مجری طرح رحله در خصوص امتیازات طرح نیز، گفت: این طرح به دلیل اینکه شبانه‌روزی برگزار می‌شد توانست از نظر تربیتی بسیار مسمر ثمر واقع شود، ضمن اینکه اگر به این طرح توجه شود قطعا می‌توان از طریق آن به افق 10 میلیون حافظ که مدنظر مقام معظم رهبری نیز هست، برسیم.



وی در پایان با ارائه آمار درباره طرح رحله، عنوان داشت: در این طرح مجموعا 15909 ساعت کلاس در زمینه حفظ، تفسیر، تجوید و احکام برگزار شد، ضمن اینکه در حین طرح کلاس‌های احکام و اردو نیز مدنظر قرار داشت.



لزوم ایجاد دبیرخانه دائمی برای طرح رحله

در قسمت دوم این نشست حسن محمدی با تمجید از تلاش‌های مجریان طرح قرآنی رحله، گفت: با تلاشی که در جهت اجرای طرح رحله انجام شد توانستیم 20 موسسه قرآنی را برای اجرای طرح مهم رحله با خود همراه کنیم.



وی افزود: طرح رحله آنقدر برای مه مهم بود که یک چهارم بودجه اتحادیه را که مبلغی بالغ بر 480 میلیون تومان بود را برای امر حفظ قران اختصاص دادیم، اما بودجه را به صورت سیستماتیک در اختیار موسسات درگیر طرح گذاشتیم.



محمدی با پرداختن به مزایای طرح، بیان داشت: طرح رحله ایجاد یک موج حفظ قرآنی در کشور کرد، ضمن اینکه توانست برای اولین بسیاری از ارگان‌های قرآنی را با خود درگیر کند.


محمدی در پایان تاکید کرد: این طرح به دلیل اینکه بسیار مهم است باید صاحب یک دبیرخانه دائمی در پایتخت شود تا علاقه‌مندان بتوانند از طریق دبیرخانه پیگیر طرح‌های قرآنی حفظ شوند، ضمن اینکه باید بسیار مراقب بود تا بعد از اتمام طرح حفاظ به حال خود رها نشوند.



تربیت 10 میلیون حافظ باید دغدغه همه باشد

در بخش انتهایی این نشست حجت الاسلام سید کاظم موسوی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، گفت: متاسفانه تا پیش از عنوان شدن تربیت 10 میلیون حافظ موضوع حفظ کمتر در دستور کار بود اما جدیدا شاهد هستیم که بسیاری از ارگان‌ها وارد این عرصه شده‌اند.



وی افزود: طرح رحله به دلیل اینکه شبانه روزی و در محیطی قرآنی برگزار می‌شد توانست بسیاری از نوجوانانی را که در مدارس حضور داشتند را به محیط‌های حوزوی علاقه‌مند کند.



حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: باید در کل کشور یک کار تخصصی انجام شود تا اماکنی همچون زائرسراها برای استفاده از طرح مدنظر قرار بگیرند.



وی با انتقاد از فعالیت برخی از استان‌ها، ابراز داشت: توقع ما از استان‌های مختلف این بود که با جدیت در طرح حضور داشته باشند، زیرا این طرح بسیار مهم و با شکوه برگزار شد.



گفتنی است در بخشی از این نشست، جناب آقای خدمتکار نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد با بررسی ابعاد مختلف طرح قؤانی به ارائه نظرات در خصوص این طرح پرداخت./856/202/ب1

ارسال نظرات