۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۳۰۹۱۵۵
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

منتظران منجی باید جهانی بیندیشند

خبرگزاری رسا ـ مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به دلایل وجود امام زمان(عج) گفت: طلاب جوان در زمانی به طلبگی رو آورده‌اند که بسیاری از افراد تحصیل کرده هستند و اینترنت نیز در دسترس همه قرار دارد؛ بنابراین باید مطالعات خود را افزایش دهند و جهانی بیندیشند.
حجت الاسلام محسن قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش سفیران فرهنگی که در سالن غدیر ساختمان یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار شد، بیان داشت: هر شخصی در کنار تحصیل باید یک حرفه نیز آموزش ببیند و حرفه باید جایگزین مدرک شود؛ اما اکنون مدرک وجود دارد، اما هنر و حرفه‌ای در کنارش نیست.

 

وی ادامه داد: طلاب نیز در دنیای طلبگی یک هنر را فرا گیرند به عنوان مثال سال نخست را به آموزش قرآن کریم اختصاص دهند و سال دوم را به بیان احکام و مسائل دیگر اختصاص دهند؛ طلاب جوان در زمانی به طلبگی رو آورده‌اند که بسیاری از افراد تحصیل کرده هستند و اینترنت در دسترس همه قرار دارد؛ بنابراین باید مطالعات خود را افزایش دهند.

 

مفسر قرآن کریم با طرح سؤالی مبنی بر دلیل وجود امام زمان بیان داشت: سوره آل عمران آیه 101 می‌فرماید «و چگونه ممکن است شما کافر شوید با این که در دامان وحى قرار گرفته‏اید و آیات خدا بر شما خوانده مى‏شود و پیامبر در میان شما است» بنابراین آیه اکنون که پیامبر اکرم(ص) در میان ما نیست، می‌توانیم کافر شویم.

 

وی ادامه داد: زیرا این آیه می گوید با وجود آیات خدا و پیامبر اکرم(ص) چگونه کافر می‌شوید، پس اکنون اگر شخصی بعد از پیامبر اکرم(ص) حجت خداوند در روی زمین نباشد کافر شدن مسلمانان مانعی ندارد؛ متأسفانه این آیه برای وجود امام عصر(عج) مورد غفلت قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم وعده و قول‌هایی داده است که اگر امام عصر(عج) نباشد آن وعده‌ها معلق هستند؛ خداوند وعده داده است، اسلام باید کل زمین را فرا گیرد و تاکنون که اسلام تمام زمین را فرا نگرفته است؛ بنابراین یا باید امام زمانی باشد تا حکومت و نهضتی صورت گیرد یا این که خداوند وعده داده و به آن عمل نکرده است.

 

وی با بیان شبهه دیگری مبنی بر طول عمر امام زمان (عج) تبیین کرد: امام عصر(عج) 16 برابر عمر طبیعی یک انسان سن دارد؛ در حالی که قرآن کریم بیان می کند خداوند می تواند 5هزار و 200 برابر عمر طبیعی یک انسان فردی را نگه دارد؛ در ماجرای حضرت عزیر خداوند به وی بعد از آنکه او را برای مرتبه دیگر زنده می کند می‌گوید به غذا و نوشیدنی خود نگاه کن که بعد از صد سال عیب نکرده‌اند که این غذا 5هزارو 200 برابر بیشتر از حد مجاز سالم مانده است.

 

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: مژه و ابرو در مدت طولانی بلند نمی‌شوند در مقابل ریش و موی سر به سرعت رشد می کنند همان گونه که خداوند اراده کرده است موی سر سریع رشد کند و ابرو ثابت باشد؛ همان گونه در جامعه هم یک انسان را ثابت و دیگری را متغیر نگه می‌دارد؛ بنابراین امام زمان(عج) می‌تواند جوان باقی بماند.

 

وی با بیان این که یک بچه 5 ساله چگونه می‌تواند امام شود، اظهار داشت: همان گونه که انسان توانسته است دستگاهی تولید کند که اطلاعات را در مدت چند ثانیه به فلش منتقل سازد، خداوند نیز می‌تواند علوم را از پدر به فرزند منتقل سازد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در زمینه غایب بودن امام عصر(عج) بیان داشت: اگر دریک منطقه 11 چراغ در سطح شهر را بشکنند، اداره برق اجازه نمی‌دهد در آن منطقه چراغ دیگری نصب شود، خداوند نیز به دلیل این که 11 امام دیگر به شهادت رسیده‌اند امام دوازدهم را حفظ می‌کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: نوکری و سربازی شخص خاصی را انتخاب کرده‌اید، منتهی امامی که جهانی است شاگردانش نیز باید جهانی فکر کنند./1324/پ202/ف2

ارسال نظرات