۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۳۰۹۱۲۹
مدیر مدرسه علمیه المهدی مشگین شهر:

تحصیل در حوزه علمیه باید هدفمند باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه المهدی (عج) شهرستان مشگین شهر با تاکید بر لزوم هدفمند بودن تحصیل در حوزه علمیه، گفت: تحصیل در حوزه علمیه با سایر مراکز علمی متفاوت است و تحصیل در حوزه بدون هدف و برنامه ریزی برای طلبه معنا ندارد.
حجت الاسلام خواسته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام خواسته، مدیر مدرسه علمیه المهدی (عج) شهرستان مشگین شهر، عصر امروز در جمع طلاب این حوزه علمیه با اشاره به نحوه تحصیل در حوزه علمیه، گفت: تحصیل در حوزه باید هدفمند باشد و بدون هدف و برنامه ریزی تحصیل برای طلبه معنا ندارد.

 

وی با مقایسه نظام تحصیلی حوزه و سایر نظام های آموزشی در کشور، افزود: نظام و هدف درسی در حوزه با دانشگاه و سایر مراکز علمی متفاوت است به طوری که تحصیل علوم اهل بیت(ع) شوق و اشتیاق خاص خود را می طلبد و در این راه نباید به دنبال منافع دنیوی بود.

 

حجت الاسلام خواسته، بیان داشت: اگرچه هدف هر دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه در غایت پیشرفت جامعه اسلامی و فراگیری نهضت انقلابی است، اما لازم است هر کدام از اینها به وظایف ذاتی خود به نحو احسن عمل نمایند.

 

مدیر مدرسه علمیه المهدی (عج) با اشاره به فضیلت علوم حوزوی، تصریح کرد: فقه آل محمد (ع) طبق فرمایش بزرگان سبب می شود تا تمامی کمالات بالقوه انسانی در وی بالفعل گردد.

 

وی افزود: حضرت آیت الله بهجت نیز در پاسخ به افرادی که خواستار ختمی خاص بودند، می فرمود؛ ختمی مجرب درنظر دارم و آن فقه آل محمد (ع) است، به تعلیم و تعلم، مباحثه و مذاکره فقه مشغول و ملتزم باشید که خداوند می داند چه اثراتی دارد./937/203/ب1

ارسال نظرات