۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۳۰۸۷۷۳
مدیر مدرسه علمیه فاطمه معصومه مشهد:

تبدیل پژوهش به باور عمومی، در رأس اهداف پژوهشی قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد به اهمیت پژوهش و تحقیق اشاره کرد و گفت: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تبدیل پژوهش به باور عمومی در رأس اهداف پژوهشی مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد قرار دارد.
تبدیل پژوهش به باور عمومی، در رأس اهداف پژوهشی قرار گیرد تبدیل پژوهش به باور عمومی، در رأس اهداف پژوهشی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم عصمت رضایی، مدیر مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد، امروز در مراسم افتتاح واحد تحقیقات مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد که به همت واحد پژوهش این مرکز، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد برگزار شد، گفت: هدف ما در این حوزه این است که نام خانم فاطمه معصومه(س) را سر افزار و سر بلند کنیم.

 

وی با اشاره به این که به لطف خداوند و امام زمان(عج) توانسته ایم واحد تحقیقات این مرکز را راه اندازی کنیم، ابراز کرد: این حوزه تازه تأسیس است و به اندازه وسع خود، واحد تحقیقات را راه اندازی کردیم و دوست داریم که از طرف واحد خواهران مرکز مدیریت حوزه خراسان، حمایتی صورت گیرد.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد با اشاره به این که هر اندازه حوزه پربارتر باشد، خدمت به طلبه ها است، گفت: به ندرت خیِّر برای حوزه وجود دارد، ما هنوز کتاب نیاز داریم و دوست داریم که حمایت شویم؛ چرا که اگر منابع ما بیش تر شود در حقیقت خدمت به تمام طلبه ها است.

 

رضایی با خاطرنشان کردن این که اساتید با همه زحمات بر ما منت می گذارند و برای حوزه زحمت می کشیدند، افزود: حقیقتا وقت و زمان طلاب، به خاطر واحدها و درس های سنگینی که دارند، پر است، اما باید این نکته را فراموش نکنند که در کنار درس، پژوهش هم داشته باشند.

 

تبدیل پژوهش به باور عمومی، در رأس اهداف پژوهشی قرار گیرد
وی با بیان این که فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای، سر لوحه کارهای ما است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب جانشین برحق امام زمان(عج) هستند. ایشان می فرمایند: «باید علم و پژوهش را به عنوان یک باور عمومی در بیاوریم تا یک همت همگانی بر این کار گماشته شود یعنی حقیقتا مسأله کل نظام بشود.»، در این راستا تبدیل شدن پژوهش به باور عمومی در رأس اهداف واحد پژوهش مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد قرار دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد به ارزش و جایگاه تحقیق اشاره کرد و افزود: چه حوزوی و غیر حوزوی باید بار علمی خود را بالا ببرند.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی اظهار کرد: کتابخانه در خدمت طلاب است؛ بر این اساس اگر طلاب نیاز داشته باشند و بخواهد کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام بدهند، بعداز ظهرها نیز در مدرسه باز است و در خدمت طلاب هستیم. 

 

اقدامات و عملکرد طلاب در راستای شاد کردن دل امام زمان(عج) باشد
مدیر مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد افزود: انشاءالله خداوند توفیق بدهد در این راه بمانیم و اقدامات و عملکرد ما  باعث شادی امام زمان(عج) ایشان شود و باید مراقب باشیم دل آقا را نشکنیم و خلاف نظر حضرت مهدی(عج) کاری انجام ندهیم.

 

وی ابراز کرد: عاقبت بخیری بهترین درخواست از خداوند است و همیشه باید از خداوند بخواهیم که عمری با عزت به ما عطا کند.

 

رضایی ادامه داد: باید تحقیق و پژوهش کنیم و عمل به دانسته های خود را نیز فراموش نکنیم و انشالله بتوانیم تولید علم کنیم و عملکرد ما نیز مشوق دیگران باشد.

 

گفتنی است در این مراسم، با حضور مدیر و اساتید این مرکز و همچنین خانم حبیبه ندری، کارشناس تحقیقات پایانی دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان، واحد تحقیقات مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد، افتتاح و راه اندازی شد.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم نیز از خانم ها زهرا قیصیری، سکینه شاه خاصه و عصمت کرامتی به عنوان پژوهشگران برتر تجلیل شد./1309/202/ب1

ارسال نظرات