۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۳۰۸۲۳۳
حجت الاسلام ذوالنور:

سوریه یکی از خاکریزهای مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به علت همکاری ایران با کشور سوریه، تاکید کرد: اگر امروز در مناطق دیگری با دشمن نجنگیم فردا باید در خاک خود با آنان بجنگیم، اگر دولت سوریه از بین رود یکی از خاکریزهای ما از بین خواهد رفت.
همايش مبلغان راهيان نور همايش مبلغان راهيان نور همايش مبلغان راهيان نور همايش مبلغان راهيان نور همايش مبلغان راهيان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مبلغان راهیان نور بعد از ظهر امروز پنج شنبه در سالن پنج آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.
 
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در این همایش در توصیه ای به مبلغان راهیان نور گفت: اگر بخواهیم علت پیروزی در جنگ را بیان کنیم باید توجه داشته باشیم از لحاظ تجهیزات به هیچ عنوان با دشمن قابل مقایسه نبودیم و فرهنگ دینی سبب پیروزی ما شد، ولایت مداری، دعا و ذکر از رموز پیروزی در جنگ بوده است.

 

وی ادامه داد: شهید شهبازی در شناسنامه خود دست برده بود تا بتواند در جبهه حضور یابد، رزمنده ها مدعی بودند این شهید بزرگروار  شبانه به قبر رفته درخواست بخشش می کرده است و این فرد دیگر از چیزی نمی ترسد.

 

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به موضوع معنویت در دفاع مقدس، گفت: در زمان جنگ یکی از رزمندگان قاری قرآن بود، دیدم ناراحتی داشت و هنگامی که با او هم سخن شدم فهمیدم تک فرزند خانواده است، پس از گریه گفت که احساس دلتنگی خانواده خود را دارم، هرچه ارتباط من با وی بیشتر شد به معنویت بیشتر او پی بردم، به توصیه حجت الاسلام ایوبی که از مدیران مدارس علمیه قم بودند با طلبه شدن این فرد موافقت شد و وی وارد مسیر طلبگی شد.

 

وی افزود: در زمان اعزام طلاب، شهید امیر علی حیدری پس از درخواست از خداوند و در عملیات بدر به شهادت رسید، دنیاگریزی از جمله صفات رزمندگان بود، این عوامل معنوی باید برای مردم بیان شود، باید  عشق به اهل بیت و امام زمان(عج) در جبهه ها برای مردم مطرح شود، البته بیان جزییات باید با دقت و سند دقیق گفته شود، توجه شود که هرچه در کتاب های خاطرات خوانده می شود نباید بیان شود زیراکه ممکن است در کتاب ها اشتباهاتی وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه امروز اگر جنگی رخ دهد شناگران امروز کمتر و ضعیف تر از ابتدای انقلاب نیستند، تصریح کرد: امروز اگر جنگی رخ دهد استقبال مردم بیشتر خواهد شد.


 
وی در پاسخ به سوال یکی از طلاب مبنی بر اینکه چرا از شهدای مدافع حرم در جامعه سخنی به میان نمی آید، خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم تلقی شود در سوریه حضور نظامی داریم و بیان می کنیم که کار مستشاری می کنیم و به این دلیل است که به شهدای مدافع حرم نمی پردازیم، شاید بیان شود مشکلات کشور زیاد است و چرا باید در سوریه اقدام نظامی و هزینه کنیم، به دلایل مشخص در این زمینه تبلیغ نمی کنیم.

 

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به علت همکاری با کشور سوریه، تاکید کرد: اگر امروز در مناطق دیگری با دشمن نجنگیم فردا باید در خاک خود با آنان بجنگیم، اگر دولت سوریه از بین رود یکی از خاکریزهای ما از بین خواهد رفت، هرچه قدرت منطقه ای کشوری بیشتر شود ثبات و امنیت در آن کشور بیشتر خواهد شد.

 

وی افزود: اگر امتی بر آرمان های خود ایستاد پیروز خواهند شد، اگر این اصول معنوی و دینی شد تاثیر بیشتری خواهد داشت، در دفاع مقدس باید بر معنویت دینی تاکید شود./811/پ202/ج1

ارسال نظرات